Avatar billede look Nybegynder
19. juli 2002 - 21:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Konverteret wmv fil er upside down

Jeg har grabbet en filmstump i avi format med mit studio DC10+ analog videokort.

Avi filen er ok. Da den skal på en hjemmeside vil jeg konvertere den til wmv format. Til det formål bruger jeg Window Media Encoder 7.1. Men den færdig wmv fil er på hovedet? Resultatet ser selvfølgelig ok ud, hvis jeg står på hovedet.

Hvad skal jeg gøre for enten at undgå dette eller kan jeg "vende" billedet med et eller andet smart program.

Svar gående på at jeg blot skal stille monitoren på hovedet vil venligt men bestemt blive afvist.
Avatar billede hermandsen Juniormester
19. juli 2002 - 21:35 #1
Du kan vende avi'en i VirtualDub, men tror du ikke det er din afspiller der er noget galt med? ( www.virtualdub.org )
Avatar billede look Nybegynder
19. juli 2002 - 22:32 #2
I previewet i WME er filmen vendt på hovedet, så afspilleren er ikke problemet.

Tilsyneladende er det kun nogle gange det sker. Det er lykkedes at konvertere nogle filer rigtigt. Men hvad opsætningen lige skal være har jeg ikke gennemskuet.

Hvordan vender man filmen i VB?
Avatar billede hermandsen Juniormester
19. juli 2002 - 22:53 #3
Åbn din fil i VD og vælg Video->Filters...->rotate->right by 90°->OK-OK...
Video->Compression->(et eller andet codec, evt. DivX)->Configure og sæt de rette indstillinger...

Hvis det ikke skal rotates, men flippes, kan du vælge flip vertically under filters i stedet... God fornøjelse! ;)
Avatar billede look Nybegynder
20. juli 2002 - 00:32 #4
Perfekt - takker. Og du burde næste have bonuspoint for at nævne flip. Det viste sig at være det filter jeg skulle have fat i for at få filmen til at "vende" rigtigt.
Avatar billede hermandsen Juniormester
20. juli 2002 - 01:08 #5
Hehe... Takker og bukker! :)

Er bare glad for at kunne hjælpe! ;)