Avatar billede miol92 Nybegynder
19. juli 2002 - 17:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

lovgivning

Kære eksperter...

Jeg kunne godt tænke mig at vide om man når man hvis man har en cafe med f.eks. 10 computere skal købe 10 licencer til hvert spil, eller om man kan nøjes med en enkelt. Og hvad man gør ved det at man skal bruge cd for at gå ind i spillet på hver maskine...
Avatar billede jelzin101 Praktikant
19. juli 2002 - 17:35 #1
det afhænger jo helt af hvad licenserne siger - i mange tilfælde kan du jo købe speciallicenser når du skal bruge flere, men hvis det er alm. brugerlicenser skal du for det meste have en licens til hver maskine.
Avatar billede miol92 Nybegynder
19. juli 2002 - 17:50 #2
Jamen er der ikke en speciel licens, som (næsten) alle spilproducenterne bruger??? Eller i hvert fald en fælles politik på dette punkt???
Avatar billede jelzin101 Praktikant
19. juli 2002 - 17:53 #3
grundlæggende er det sådan at du skal købe det antal licencer som det antal programmel du skal bruge. -du kan f.eks. ikke rende ned og købe counterstrike til 100 kr. og så installere det på 10 maskiner.

-derfor tag kontakt, enten til importøren, eller i selve spilproducenten og forhør dig ad, -du kan helt sikkert spare nogle penge hvis du gør det på den måde.
Avatar billede miol92 Nybegynder
19. juli 2002 - 18:32 #4
Er der ikke nogen der med sikkerhed kan fortælle hvordan tingene hænger sammen??
Avatar billede jelzin101 Praktikant
19. juli 2002 - 19:08 #5
miol92>> jeg kan med sikkerhed fortælle dig at det hænger sammen sådan som jeg har skrevet.

-jeg kan ikke helt se hvad der er du efterlyser, men hvis du specificere nærmere hvad der er du egentligt vil have at vide er det jo nok en hel del nemmere at hjælpe dig.

- det du spørger om kan jo ikke besvares med ja og nej, det lader til at du er af den opfattelse at alle programmer/spil mm. er beskyttet af den samme licensaftale - det er jo ikke tilfældet, og derfor skal det i det enkelte tilfælde nærmere bestemmes hvordan du er stillet i det tilfælde.

-men konkret kan jeg da henvise til:
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A19960078129-REGL
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A19800002829-REGL
-hvor du skal have in mente at du som ejer af en netcafé jo muligvis repræsenterer en virksomhed og derfor ikke nyder den samme beskyttelse som ved alm. forbrugerkøb.
Avatar billede miol92 Nybegynder
21. januar 2003 - 17:17 #6
nåda, men så tager jeg da bare pointene selv... :-)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
21. januar 2003 - 17:27 #7
hmm.. - fik du da ikke svar nok fra Jelzin??
Avatar billede miol92 Nybegynder
21. januar 2003 - 22:15 #8
der var intet svar at acceptere...