Avatar billede therkildsen Nybegynder
21. august 2000 - 20:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Optimering af side

Jeg har lavet en side om triathlon, hvor det primære formål er at lære at optimere til altavista. Jeg har forsøgt at optimere til søgeordene: triathlon training

Forslag til forbedringer?

http://jespert.homepage.dk/triathlon

ps. Den version I kan se på siden er IKKE optaget i Altavista. Den gamle version har en placering som nr. 49.
Avatar billede jesperhvem Nybegynder
23. august 2000 - 18:28 #1
Spændende side
Avatar billede nmr Nybegynder
24. august 2000 - 12:21 #2
Du bør vide at:
1. Du bør have \"keywords\" (eller \"phrases\" som ved \"triathlon training\") som optræder mindst to gange på siden. Des flere gange des bedre, men pas på med for mange gange.
2. Du \"straffes\" for keywords som slet ikke optræder på siden. Du har fx. en phrase \"swim bike run\" som ikke optræder på siden, hvilket medfører at du ryger i ned i rating (du skal sætte komma: \"swim, bike, run\")
3. Du bør lave \"varianter\" af din phrase (<meta name=\"keywords\" content=\"triathlon training, triathlon, training, train\">). Men husk at nævn varianten i teksten.
4. Du har din hovedphrase (\"triathlon training\") som \"title\" og du nævner det også i din overskrift på siden. Godt!
5. Dertil bør du også have en \"manchet\" - en til to sætninger som introducere siden. Mancheten bør indeholde dine vigtigste keyword og være en \"header\"  (Fx. <h2>Denne web-side er...</h2>. Dette skyldes at flere og flere søgerobotter bruger \"kunstig intelligens\" til at analysere siden. De ser på hvor keywords står, med hvilken font og farve, og i nærheden af hvilke andre keyword. Dette er ret avanceret og uddybes ikke yderligere her.
6. Brug http://www.keywordcount.com/ til at få styr på dine keyword. Keyword skal passe til teksten og teksten skal (til dels) designes til dine keywords. Dine vigtigste keyword som siden ser ud nu er ifølge de fleste søgerobotter (i modsætning til det som du påstår i dit keyword-tag):

training 17 4.18%
triathlon 5 1.23%
swimming 5 1.23%
performance 4 0.98%
articles 4 0.98%
running 4 0.98%
ironman 4 0.98%
distance 4 0.98%
achieve 3 0.74%
knowledge 3 0.74%
best 3 0.74%
train 3 0.74%
triathletes 3 0.74%
swim 3 0.74%
bike 3 0.74%
run 3 0.74%
iron 3 0.74%
man 3 0.74%
gear 3 0.74%
saddle 3 0.74%

Dette kan du måske gøre bedre !
Med venlig hilsen Rene Belsø

Avatar billede nmr Nybegynder
24. august 2000 - 12:34 #3
Ups.. Jeg glemte helt at tale om <meta name=\"description\" content=\"Bla bla bla.\">. Den skal naturligvis bruge dine keyword og i øvrigt passe til side. En god regel er at bruge en description som også er sidens manchet. Til alt dette kan du evt. bruge servicen nederst på http://www.northernwebs.com/set/setsimjr.html
Avatar billede michaelfugl Nybegynder
26. august 2000 - 09:48 #4
Tak for et grundigt svar.
Avatar billede michaelfugl Nybegynder
26. august 2000 - 09:49 #5
Der er flere ting jeg kan bruge på mit eget site af det du nævner der.
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
08. november 2000 - 19:14 #6
Hvis du vil styre hvordan de fleste søgemaskiner optager dine sider, er det en god ide at vedhæfte metadata til dine sider. Jeg har lavet en gratisservice på www.metamaten.dk til formålet.