Avatar billede sluppi Nybegynder
17. juli 2002 - 22:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

laserprinter har egen vilje

Jeg har for nylig erhvervet mig en brugt laserpinter HP LaserJet 5L.
Den har bare fået sin egen vilje med det resultat at den kun vil printe testsiden og volapyk...

Når man vil printe kommer den med fejlmeddelelsen mangler papir...efter at have fulgt de råd der er i manualen sker der intet. Til sidst ender det med at den spytter en side ud hvor den har skrevet noget tilfældigt volapyk.

Hvis ikke det var fordi en ny printer var dyr havde den for længst stødt sammen med lidt plastik sprængstof (noget i den retning)...så hjælp
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. juli 2002 - 22:37 #1
hvilket styresystem køre du?
står spoll til RAW i printer indstillinger?
Bruger du et 2-vejs parallel kabel? => det kræver HP printere!
Avatar billede flax Nybegynder
17. juli 2002 - 22:38 #2
Havde også KUN BØBL med den model da jeg havde den... Virkelig skod model..

Når men det konstruktive..
1=Instaler driver på ny, sikre dig at det  ER DEN RIGTIGE..
2=Download ny driver fra hp hjemmeside?
3=følge hjælpe funktionen i windows...
3=Tag et lån, købe ny printer :-)
Avatar billede sluppi Nybegynder
17. juli 2002 - 23:36 #3
rkhdk> winxp. havde ingen probs i win2k. ingen ide med kablet..men det skal siges at det er opstået pludseligt; men somehow kan jeg få den til at printe fra word nu...hhmmmm
ang. spool - yup

flax> alt dette er prøvet...næsten da. har lige investeret i ny puter...så ingen penge til printer lige nu.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. juli 2002 - 23:37 #4
har du checket spool indstillingerne? det er i egenskaber for printeren..

det kan lave temmelig meget sjov, hvis de ikke står på RAW
Avatar billede halifax Nybegynder
18. juli 2002 - 14:12 #5
Jeg har i meget lang tid kørt spoolindstilling EMF, uden at opleve "temmelig meget sjov" med en HP 820CXi blæk printer. Hvad er den nærmere uddybning, rkhdk?
Avatar billede halifax Nybegynder
18. juli 2002 - 14:24 #6
Er printeren sat op til at bruge korrekt codepage - for ikke at udskrive volapyk. Det skal formentlig gøres i dens eget kontrolpanel/indstillingsmenu, hvad den nu har.
Laser Jet kan godt drille lidt for det er ikke altid nok med korrekte indstillinger i Windows. Også printerens indstillinger skal være korrekte. Jeg nævner det ud fra erfaring med min egen Canon læser og det faktum, at Canon og HP's lasere minder en del om hinanden.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. juli 2002 - 18:58 #7
halifax => jeg har arbejdet som HP tekniker, og oplevet de mærkligste ting, når den ikke står på RAW..
at den kun skriver volapyk, spytter 10 tomme ud, og tilsidste kommer selv udskriften, at den slet ikke vil udskrive, at den kun virker ved hver anden udskrifter.. osv. ;o)
Avatar billede sluppi Nybegynder
18. juli 2002 - 22:09 #8
jeg har tjekket spool-indstillingerne - de står til RAW.

Nu har jeg lige installeret win98se så nu prøver jeg lige med det styresystem. Men er det muligt at det måske hænger på rammen i printeren?
...det er jo lidt dyrt at forsøge (koster 500,- for 4 mb-kort)
Avatar billede sluppi Nybegynder
10. september 2002 - 08:36 #9
løsningen var noget sandpapir og båndoptagerrens...virker ved mange ting...