Avatar billede s.b.a Nybegynder
15. juli 2002 - 12:15 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Kan jeg sætte alt sammen ?

Davs..

Jeg har et lille spørgsmål, eller faktisk to:

Kan jeg sætte både computer,forstærker,DVD,video og fjernsyn sammen, så de alle er forbundet ?

Hvis ja, er det svært ?

Lige nu bruger jeg computer som forstærker til min DVD, men kunne godt tænke mig det jeg skriver ovenover :)

På forhånd tak for hjælpen :)

Suran
Avatar billede whatever Nybegynder
15. juli 2002 - 12:23 #1
Du kan sagtens forbinde de nævnte ting. Det afhænger selvfølgelig af hvor mange indgange du har på forstærkeren. Hvis det f.eks. er en surround-reciever burde der være nok indgange. Og nej det er ikke specielt svært.
Avatar billede whatever Nybegynder
15. juli 2002 - 12:23 #2
Hvilken forstærker har du?
Avatar billede s.b.a Nybegynder
15. juli 2002 - 12:24 #3
Jeg har ingen fortærker lige nu :(

Suran
Avatar billede s.b.a Nybegynder
15. juli 2002 - 12:27 #4
Kan jeg sætte alt det jeg nævner ovenfor til min computer ?...

Suran
Avatar billede whatever Nybegynder
15. juli 2002 - 12:28 #5
Det burde ikke være et problem. Du skal bruge 4 indgange på forstærkeren.
En til computeren, en til DVD, en til fjersyn og en til video'en.
Avatar billede whatever Nybegynder
15. juli 2002 - 12:30 #6
Hvorfor smide lyden igennem computer. Lyden bliver ikke ligefrem bedre at dette. Det kræver desuden en switch-box, da et normalt lydkort har en analog indgang. I nogle tilfælde også en digital.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
15. juli 2002 - 12:31 #7
Ja, det har du ret i, men hvad skal jeg give for en forstærker på mindst 100 W, med 4 indgange ??

Suran
Avatar billede whatever Nybegynder
15. juli 2002 - 12:38 #8
Det afhænger hvad den skal bruges til, hvilken type musik du hører, om det skal være en reciever, om den kunne bruges til surround etc.

Men hvis det f.eks. skal være på 2x100W, så koster den vel fra 4-5000 kr og op efter.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
15. juli 2002 - 12:41 #9
Vile nu have en på 6 gange 100W men det kyder sku dyrt, jeg skal nok have en brugt...

Suran
Avatar billede s.b.a Nybegynder
15. juli 2002 - 12:41 #10
Vile = ville :)

Suran
Avatar billede colabund Nybegynder
15. juli 2002 - 12:46 #11
Jeg tror da ikke, at s.b.a. vil smide lyd IND i sin pc, mon ikke han nærmere vil høre sine lydfiler over stereo´en?
Avatar billede whatever Nybegynder
15. juli 2002 - 12:49 #12
En 6 kanals surround-reciever på 6x100W, koster vel fra omkring 8000kr og op efter.

F.eks. denne 6x90W http://www.hifiklubben.com/dk/show.php?folder=41&product=AVR2802 kan fåes til omkring 7300kr de billigste steder.
Avatar billede webgeniet Nybegynder
15. juli 2002 - 12:55 #13
Selvfølgelig kan de lade sig gøre...
Avatar billede s.b.a Nybegynder
15. juli 2002 - 13:33 #14
colabund: Jeps. Det jeg vil gøre er at de selvfølgelig alle skal være forbundet, så skal jeg kunne spille lyd over forstærken fra computer og fjernsyn skal også smide lyden gennem forstærkeren det samme med DVD'en og de andre :)

Suran
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
15. juli 2002 - 14:38 #15
ja da.... jeg ved min storbor har gjort det.... såååååå bare kom igang

mvh.klaus
Avatar billede s.b.a Nybegynder
15. juli 2002 - 16:35 #16
Går i gang når jeg kommer hjem til Danmark :)

Men tak for hjælpen alle :)...

Whatever, lav venligst et svar :)

Suran
Avatar billede whatever Nybegynder
15. juli 2002 - 17:22 #17
Det var så lidt.
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
20. juli 2002 - 21:26 #18
takker