Avatar billede jahbo Nybegynder
15. juli 2002 - 12:11 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

RD ram cs. DDR ram???

Hej..

Nå men er der nogen der kender noget til forskellen på disse ram?..
fordele ulemper?..
Avatar billede radiohead Nybegynder
15. juli 2002 - 12:12 #1
DDR er hurtigere
RD er langsommere :Æ)
Avatar billede lauer Nybegynder
15. juli 2002 - 12:14 #2
Avatar billede whatever Nybegynder
15. juli 2002 - 12:24 #3
radiohead > Det er da stik modsat. RD er klart hurtigere end DDR. Men er også noget dyere.
Avatar billede Dribble Nybegynder
15. juli 2002 - 12:27 #4
hehe radiohead tror nok de er hurtige fordi der er et "D" mere i DDR ram end RD ram

men RD ram er hurtigere end DDR
Avatar billede ricky Nybegynder
15. juli 2002 - 12:27 #5
radiohead>> det er jo ikke korrekt...

RD er stadig en lille bitte bitte smule hurtigere - men det kan ikke retfærdiggøre prisforskellen - DDR har potentialet til at blive hurtigere end RD... men det er jo en hel anden snak.

ergo køb DDR da der klart er bedre value for money - med mindre du er helt hysterisk...
Avatar billede jahbo Nybegynder
15. juli 2002 - 12:42 #6
Okay..det ga mig da en msule mere viden:-)

Men snakken om ddr´s potentiale passer da meget godt ind her:)
ved du mere om det-> ricky
Avatar billede webgeniet Nybegynder
15. juli 2002 - 12:57 #7
RD ram kører med 800 mhz og ddr kun med 333 (indtil videre). RD ram kan kun køre på Pentium maskiner.
RD er bedst.
Avatar billede jahbo Nybegynder
15. juli 2002 - 13:01 #8
okay..
men så er det noget med at de også har længere søgetid en ddr ik?
RD er da oppe i 1066mhz nu, og ddr i 400mhz..
Avatar billede jahbo Nybegynder
15. juli 2002 - 13:03 #9
kan man få et bunkort der kan køre med både rd og ddr?
Avatar billede radiohead Nybegynder
15. juli 2002 - 13:05 #10
ROFL.. Sorry
Avatar billede radiohead Nybegynder
15. juli 2002 - 13:06 #11
Tænkte på SD
Avatar billede ricky Nybegynder
15. juli 2002 - 13:13 #12
webgeniet>> man kan da ikke bare sammenligne Mhz'erne - det har da intet med den reelle hastighed at gøre!!!

RD er kun en ganske lille smule hurtigere!

Må jeg anbefale at de herrer 'radiohead' og 'webgeniet' læser denne artikel/test:
http://www.tomshardware.com/mainboard/02q2/020501/index.html
- og jeg ville sætte pris på at de så efterfølgende venligst kun udtaler sig om noget de rent faktisk ved noget om.

jahbo>> DDR vs. RD potentiale - ved jeg ikke så forfærdeligt meget om - men det lader til at der bliver brugt mere energi på videreudvikling af DDR end RD - nok fordi at RD umiddelbart aldrig bliver ligeså prisattraktivt som DDR. Det faktum at Intel nu også understøtter DDR sender RD ud på et sidespor...
Avatar billede ricky Nybegynder
15. juli 2002 - 13:14 #13
radiohead>> godt reddet på målstregen ;)
Avatar billede jahbo Nybegynder
15. juli 2002 - 13:31 #14
okay... tusinde tak for svare alle..
men det er hvsit klart ricky der løber med sejeren.!!
Go sommerdag til jer alle:-)
Avatar billede jahbo Nybegynder
15. juli 2002 - 13:31 #15
..hehe og undskyld mine stave fejl!!:-)
Avatar billede radiohead Nybegynder
15. juli 2002 - 13:33 #16
ricky - hehe ja

Jeg vidste nu godt hvad jeg talte om. Tidligt om morgenen ligner R et S :)
Avatar billede ricky Nybegynder
15. juli 2002 - 13:48 #17
jahbo>> takker...
radiohead>> årh har du det også sådan ? jeg hader når min kone ligner min mor - eller min hund ligner kaffemaskinen :)
Avatar billede radiohead Nybegynder
15. juli 2002 - 13:58 #18
*ROFL* Er det ikke helt underholdene at lave kaffe på hunden?
Avatar billede radiohead Nybegynder
15. juli 2002 - 14:00 #19
Eller gå tur med kaffemaskinen for den sags skyld *gg*
Avatar billede gsimo Nybegynder
15. juli 2002 - 14:50 #20
I skriver at RD er hurtigere end DDR. Men hvad betyder søgetiden?
Man kan få DDR med 6 ns søgetid, hvor RD har 40 sek. Det må da betyde noget.

Jeg har hørt noget om at RD skulle være best til tunge ting. Film redigering mm. Hvor DDR skulle være best til normal brug. Spil mm
Avatar billede gsimo Nybegynder
15. juli 2002 - 14:56 #21
woups ... RD = 40 ns
Avatar billede ricky Nybegynder
15. juli 2002 - 15:43 #22
gsimo>> prøv at kigge på det link jeg har lagt...