Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2002 - 11:25 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

win98 -> Me - Avanceret spørgsmål

Hey

Jeg har en computer med 48 mb ram og 133 mhz og jeg kører Windows 98. Jeg kunne godt tænke mig at få Win ME ind på computeren, men når jeg starter ME instalitionen fra windows, skriver den bare at den skal bruge 150 mhz.

Er det muligt at bypasse det? Eller kommer det ikke hvis man installere fra dos???

Jeg havde en gammel 150 mhz maskine før med kun 32 mb ram, og den kørte mega super godt, så jeg kan ikke se hvorfor den anden computer ikke skulle kunne køre det...
Avatar billede dmdisco Nybegynder
15. juli 2002 - 11:26 #1
du kan overclocke maskinen, og installere
Avatar billede spine Nybegynder
15. juli 2002 - 11:26 #2
Bedste råd der kan gives er LAD DET LIGGE hold dig langt væk fra ME ....
Du vil ikke opnå andet en performance nedgang .!
Avatar billede dmdisco Nybegynder
15. juli 2002 - 11:29 #3
jeg vil give spine ret, hold dig til win98, me kræver mere af din maskine
Avatar billede likedon Nybegynder
15. juli 2002 - 11:29 #4
den eneste grund du kan ha til at installere ME er hvis du har en bærbar, da den har flere strømbesparende funktioner, ellers er Win98-2 et bedre valg
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2002 - 11:32 #5
Ja, men det er lige meget... Jeg blir nød til at installere ME af andre grunde...

Og, jeg ved ikke lige hvordan man overclocker det her system...
Avatar billede spine Nybegynder
15. juli 2002 - 11:34 #6
Du kan overclocke det vha softFSB
http://www.voodoofiles.com/250
Avatar billede webgeniet Nybegynder
15. juli 2002 - 11:43 #7
Få en ny computer
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2002 - 11:48 #8
Me kommer til at køre sløvt, langsomt og dårligt på en 150MHZ!!
Jeg vil fraråde dig at installere det....
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2002 - 13:00 #9
Jeg har haft en 150 MHZ og det kørte mega godt på den... Desuden er det ikke en ny computer... Jeg sidder da ikke og bruger sådan noget lort...
Avatar billede dmdisco Nybegynder
15. juli 2002 - 13:28 #10
hvorfor skal den køre ME og ikke 98 ??
Avatar billede mickey777 Nybegynder
15. juli 2002 - 13:42 #11
Som alle de andre siger, holde dig langt væk fra WIN ME(= Windows Many Errors). Din maskine er også bedre foruden med Windows 98 eller Windows 98 2nd edition. Eller overvej Linux, der er din maskine en forholdsvis "kraftig"...
Avatar billede yousif Nybegynder
15. juli 2002 - 13:45 #12
Jeg kører selv med WinMe og jeg kan godt sige dig:

DET ER DET VÆRSTE LORTE SYSTEM JEG NOGEN SINDE HAR HAFT

Jeg vil råde dig til at køre Win 98 SE på den i stedet.. eller linux som key777 oxo siger.

MVH
Yousif
www.ys-software.tk
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2002 - 16:12 #13
Jeg har kørt alle Windows systemer og kender dem ind og ud, og jeg vil bruge ME...
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2002 - 16:13 #14
På den maskine... Ellers så er XP klart bedre...
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juli 2002 - 17:36 #15
din maskine vil desværre ikke kunne trække winme - den vil gå ned konstant på sådan en lille maskine...
Avatar billede yousif Nybegynder
15. juli 2002 - 17:39 #16
john_stigers> giver dig ret.. den går ned konstant hos mig, selv om jeg ikke har en lille maskine..
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2002 - 17:43 #17
Jeg har kun haft gode erfaringer med ME... Så det er jeg sådan set ligeglad med... Jeg vil bare vide om man kan bypasse det...
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juli 2002 - 17:47 #18
XP er det bedste og du kan ikke bypasse det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juli 2002 - 17:48 #19
men du heller ikke køre xp på den maskine...
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2002 - 17:49 #20
Ej, det ved jeg da godt...
Avatar billede hcar Novice
23. juli 2002 - 08:03 #21
Du kan sagtens bypasse hindringen.Jeg har selv prøvet på min maskine med 120 MHz og den kørte uden problemer, men naturligvis ikke lynhurtigt.
Ved installation skal du køre installationsfilen med en tilføjelse a'la /etellerandet, som jeg ikke husker, men jeg mener, at jeg har det stående hjemme. Sig lige til, hvis svaret ikke kommer for sent, så sender jeg tilføjelsen i aften.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2002 - 08:37 #22
Det gør det ikke... Det lyder godt :-)
Avatar billede hcar Novice
23. juli 2002 - 09:45 #23
Fandt lige løsningen på nettet:
"You can bypass the 150 MHz CPU speed test during Windows Me setup by using the /nm switch on the command line.
This is useful if your computer fails the test, or to install on a machine slower than 150 (don't try this unless you have at least 128 MB RAM).
Also remember that Microsoft's Tech Support doesn't have to help you with problems if your machine doesn't meet their requirements."

Da jeg brugte den havde jeg slet ikke 128 MB RAM, og no problems.

Kilde: http://www.theosfiles.com/os_windows/ospg_wme_secrets.htm
Avatar billede hcar Novice
23. juli 2002 - 09:58 #24
Den angivne kilde er god nok, men den citerede er:
http://www.onecomputerguy.com/me_tips.htm#processor

Good luck!
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2002 - 22:43 #25
Mange tak... Godt svar :-)