Avatar billede cyberwolf Nybegynder
15. juli 2002 - 00:50 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Harddisk arbejder konstant

mit problem er at min harddisk arbejder konstant,
lige fra windows starter, og derfra kører den bare derudaf, jeg kører ikke kazaa eller edonkey i baggrunden.Jeg har prøvet at scanne for virus men der var intet. Noget andet der er mærkeligt er at systemet
ikke kører mærkbart langsommere end det plejer?
det skal lige siges at jeg igår installerede ny processer(athlon 1800xp) og nye ram(512 ddr) og hd, uden at geninstallere xp. jeg har dog flashed bios til nyeste

Win xp
Ibm 40 giga, og en nyanskaffet ibm 60 giga (jeg ved ikke hvilken af dem der er problemet)
tak for alt slags hjælp!
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
15. juli 2002 - 00:54 #1
Min xp køre også nogen gange uafbrudt, og men det hjalp, efter jeg fjernede alt det spyware som nu lagde på min pc.

Prøv at hente "SpyAware" her: http://www.lavasoftusa.com/downloads.html
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
15. juli 2002 - 00:56 #2
"Min xp køre også nogen gange uafbrudt" skal være
Min harddisk kørte også noggle gange uafbrudt, men ....
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
15. juli 2002 - 00:56 #3
"SpyAware" skulle være "AdAware"... Sorry
Avatar billede esoulman Nybegynder
15. juli 2002 - 00:57 #4
Prøv eventuelt om System Restore er slået til, og så slå det fra..
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
15. juli 2002 - 01:00 #5
Det har jeg forresten også slået fra, og det hjalp også (Engang imellem)
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
15. juli 2002 - 01:25 #6
ok jeg har fjernet alt det, adaware fandt og disabled system restore og restarted.. hjalp vist ikke rigtig..
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
15. juli 2002 - 01:29 #7
Så se hvilke programm & procesorere der køre... (CTRL + ALT + DELETE)

Tjek evt, hvilke programmer der starter op med windows. I menuen start, under start
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
15. juli 2002 - 01:29 #8
Øhm "adaware fandt og disabled system restore" .......
Nej vel?
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
15. juli 2002 - 01:55 #9
jo jeg har fjernet alle de spyware programmer som adaware fandt og så har jeg slået system restore :-)
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
15. juli 2002 - 02:00 #10
de programmer der starter op med computeren er bare eax(audio) audio HQ, og Norton antivirus 02.
processes:
nvsvc32.exe
nprotect.exe
navapsvc.exe
ahrqrun.exe
devldr32.exe
ctfmoon.exe
ahqtb.exe
rundll32.exe
navapw32.exe
explorer.exe
msimn.exe
spoolsv.exe
svchost.exe(kører hele 4 gange i træk)
isass.exe
services.exe
winlogon.exe
csrss.exe
smss.exe
mspmspsv.exe
system
og system idle process.. thats all. cpu usage er 4%. :-)
Avatar billede farnsworth Praktikant
15. juli 2002 - 08:23 #11
Xp laver nogle frygtlig store swapfiler, hvis den mener at man ikke har nok ram.
prøv at åbne windows task manager og gå ind i performance, PF usage hvis den er over et par hundrede MB kunne det være du skulle bruge noget mere ram i maskinen!
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
15. juli 2002 - 14:25 #12
pagefilen er kun på 112 mb.
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
16. juli 2002 - 03:44 #13
hehe har kun 256 mb ram men min er stadig "kun" 122 mb
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
20. januar 2003 - 23:44 #14
lukker