Avatar billede marduk666 Nybegynder
15. juli 2002 - 00:07 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

rette en bestemt linje i en txt fil

Hvordan retter man en bestemt linje i en txt fil, uden at røre noget af det andet indhold?
Avatar billede well_r Nybegynder
15. juli 2002 - 00:25 #1
hvor mange linier er der?
Avatar billede marduk666 Nybegynder
15. juli 2002 - 00:28 #2
i hele txt filen? 57 linjer....
Avatar billede tipsen Nybegynder
15. juli 2002 - 01:21 #3
hvordan afgør du selv, hvilken linie du gerne vil retter - og hvad kan rettelserne eks. være?
Avatar billede tipsen Nybegynder
15. juli 2002 - 01:21 #4
"rette" endda...
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
15. juli 2002 - 01:25 #5
Så vidt jeg ved, bliver indholdet i en txt-fil, opdelt med -> | <- men det skal jeg ikke gøre mig klog på
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
15. juli 2002 - 01:27 #6
f.eks.
$user = "bla"; | $pass = "yo"; ...... Men jeg er altså ikke sikker!!
Avatar billede marduk666 Nybegynder
15. juli 2002 - 01:52 #7
Ok der står f.eks

blablabla

blablablabla

Så skal jeg f.eks ændre 32 til 45.
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
15. juli 2002 - 02:22 #8
Jeg tror altså ikke at du kan rette i en txt fil...

Hvis du vil lave det letteste rettelses system, så skal du lave det i mysql!
Jeg var selv nybegynder engang, og jeg har altså fundet ud af at mysql er MEGET lettere en txt filer !!!! Tro mig!!!
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
15. juli 2002 - 02:25 #9
Du skal lære mysql kommandoere! - Du finder hurtisgt ud af, at det er MEGET lettere, og hurtigere end txt-filer !!

Tro mig, har selv været der!!! Txt er guld, txt kan alt....
Txt kan ikke alt, men det mysql!!! (næsten)

Du kan få lidt hjælp med dine problemer, ved at kontakte mig her: postmaster@brideonline.dk - Så får du at se, at mysql er meget bedre :)
Avatar billede tipsen Nybegynder
15. juli 2002 - 02:28 #10
Du kan sagtens rette i en tekstfil, men det kræver også at du har nogle meget klare kriterier for hvor henne du skal rette og hvad det skal rettes til - hvis du kan formulere den måde du selv vil afgøre hvilken linie der skal redigeres kan det sandsynligvis også lade sig gøre at skrive programmet der kan gøre det - men så længe du ikke har en metode til at bestemme hvilken linie der skal redigeres, kan scriptet heller ikke kodes.

På nuværende tidspunkt er en brugbar løsning at indlæse tekstfilen i en tekstboks, manuelt rette den og derefter klik på en knap for at gemme den igen - det er mit bedste bud ud fra dine forklaringer!
Avatar billede tipsen Nybegynder
15. juli 2002 - 02:29 #11
bride: indholdet i en tekstfil kan være hvad som helst - der behøver ikke være "-> | <-" med...
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
15. juli 2002 - 02:32 #12
tipsen -> Oki - Efter hvad jeg har set i de forskellige scripts, bliver de altid opdelt med | ... Tror faktisk også at jeg har set det på www.php.net , men som sagt, ved jeg det ikke
Avatar billede tipsen Nybegynder
15. juli 2002 - 11:49 #13
Hvis det er for at adskille felter, skal du jo bare benytte et tegn, som ikke benyttes andre steder i teksten - så er der ingen problemer.
Avatar billede tipsen Nybegynder
15. juli 2002 - 11:49 #14
Jeg vil mene kommaseparering er det mest anvendte.
Avatar billede marduk666 Nybegynder
15. juli 2002 - 11:59 #15
Ok, men tak for hjælpen anyway.

Skulle se om det kunne lade sig gøre på en nem måde...
Avatar billede tipsen Nybegynder
15. juli 2002 - 12:44 #16
Det kan det også - men hvis du ikke selv har nogle kriterier for hvilken linie du vil rette er det lidt håbløst at lave noget kode...