Avatar billede majgaard Nybegynder
12. juli 2002 - 12:55 Der er 10 kommentarer

Meget mærkeligt problem??

Jeg har et vildt mærkeligt problem i mit iis?? Hvis jeg kalder den eksterne ip får jeg: "siden kan ikke findes", men hvis jeg kalder et domæne jeg har til at pege på ip´en finder den siden, og hvis jeg kalder den interne ip fra en lokal pc i netværk finder den også siden ??
Avatar billede crapman Nybegynder
13. juli 2002 - 06:43 #1
Det har noget med din router at goere... jeg vil gaette paa at du har Tele DK internet...

Jeg kan fortaelle dig at selvom at du ikke kan se din side ved at kalde din eksterne ip, saa kan andre godt... saadan er det bare... aner ikke hvorfor, men det kan da vaere at der er andre der kan fortaelle det...
Avatar billede hojben Novice
13. juli 2002 - 13:36 #2
crapman > har du et generelt problem med æøå'er?? *G*

anyway.. som crapman siger har det noget med din router at gøre... det ville gøre alt lettere hvis du fortalte hvilken udbyder du har... http://iis.serverguiden.dk
Avatar billede crapman Nybegynder
13. juli 2002 - 18:40 #3
Hehehe problem med ae oe og aa?? Hehe, det er fordi jeg sidder og skriver fra min ipaq her midt i Rocky Mountains... (Canada) Temmeligt langsom forbindelse naar det skal gaa gennem mobiltelefonen foerst.. men fuck fuck...
Vejret er btw fedt herovre... igaar var der 39 grader i skyggen... praecis det vejr der skal til for at bruge hele dagen paa nettet i en liggestol i haven :)
Avatar billede majgaard Nybegynder
17. juli 2002 - 23:23 #4
Hey igen aææ... Nu har jeg rodet en del med det og det er meget mystisk... Jeg hoster i alt 4 domæner på serveren og det ser ud til at der er noget galt med navneopløseren eller sådan noget, fordi: Hvis jeg kalder f.eks www.test.dk og den bliver hostet på serveren kan jeg godt kalde og se den fra serveren men fra alle andre forbindelser kan jeg ikke se den... Sådan er det med 2 af mine domæner mens de 2 andre virker upåklageligt ?????
Avatar billede hojben Novice
18. juli 2002 - 11:19 #5
Prøv at slå domænerne op her:

http://www.dk-hostmaster.dk/perl/Resolve.pl?ip=&host=vejs.dk&ns=&verbose=on&axfr=on&lang=da

skift vejs.dk ud med dine domæner (eet af gangen)

og se om de peger mod din IP
Avatar billede mr_white Nybegynder
19. juli 2002 - 18:58 #6
hej mejgaard

Har du selv konfigureret serveren? Noget siger mig at det blot drejer sig om at der mangler en hastheader paa serveren. Eller rettere mangler en hostheader paa en af dine IIS instandser der der fanger alle hosts der ikke bliver brugt af andre indstandser.

Hvis der ikke er saadan en (og ja der maa kun vaere en) paa serveren vil den give en "No web site is configured at this address.".
Den melder formenligt en af foelgende fejlmeddeleser http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q318380
til browseren der faar IE til at vise en standard "siden kan ikke findes" besked.

Hvis du i IIS manageren vaelger Propertyes paa et website vil du paa det foerste faneblad i toppen have en liste over host headers som du kan se/redigere ved at trykke paa knappen "Advanced"

Hvis ikke der findes en (paa det website du gerne vil have som default website paa serveren) der har et tomt felt under "Host Header Name" hvor IP Adress hedder (All Unassigned) saa proev at oprette en ny.

Bare klik "Add" og udfyld TCP Port: med 80 og klik "OK"

Klik "OK" igen til alle properties vinduer er vaek. Og proev at besoege webserveren igen paa den eksterne ip.

Hygge
Hvid
Avatar billede majgaard Nybegynder
19. juli 2002 - 19:18 #7
---->Hoejben... Du har ret... Domænet peger ikke på min ip...

----> Mr. White.... HostHEaders er sat korrekt op... (På sammen måde som de domæner der virker)
Avatar billede mr_white Nybegynder
20. juli 2002 - 00:28 #8
majgaard

Du skulle ikke vaere en af de heldige som har glaemt at betale sin dk-hostmaster regning paa domainet. Hvorfor det er blevet pillet ned? :)
(det skulle eftersigende lige vaere sket for ca 25000 domains)

/Hvid
Avatar billede majgaard Nybegynder
20. juli 2002 - 09:43 #9
Hehe: Efter megen søgen og gøren, har jeg nu fundet fejlen... Jeg købte domænet hos buydomains.dk og det er rigtig fint, det står også under min virtuel admin, men der er en anden der ejer domænet, så er det lige pludselig ikke så mærkeligt...
Avatar billede majgaard Nybegynder
20. juli 2002 - 09:44 #10
Hoejben Du skal have pointne men jeg ved ikke hvordan jeg giver dig dem ??