Avatar billede matrix_dk Nybegynder
12. juli 2002 - 08:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Søg og erstat filer

Hejsa

Jeg ville høre om der var nogen som skulle vide hvordan jeg søger et bibliotek med under biliotek efter en bestemt fil eller filer og hvis den finder denne fil så skal den erstatte den med en ny som jeg angiver.

Programmet har ingen GUI
Avatar billede humpfrey Nybegynder
12. juli 2002 - 09:02 #1
Hvad hedder programmet ? mvh Humpfrey
Avatar billede borrisholt Novice
12. juli 2002 - 09:04 #2
Start med at downloadt FileSerach for borrisholt.com. Du finder den under FIleIO.

Den har godt nok en gui but never mind .....

Vend så til bage sår du har kompileret min søgetråd ind i dit projekt.

Jens B
Avatar billede matrix_dk Nybegynder
12. juli 2002 - 09:08 #3
Filnavnet er jo ligemeget lad os kalde det *.mydata =)
Avatar billede borrisholt Novice
12. juli 2002 - 09:10 #4
Hvad fanden har du gang i ?

Jens B
Avatar billede matrix_dk Nybegynder
12. juli 2002 - 09:16 #5
Problem stillingen i dette er at jeg skal kunne opdaterer en række filer som bliver placeret i installations mappen og herunder opretter programmet så mapper efter dato. '

Mit opdaterings program skal så gå ind og søge efter visse data filer og opdaterer dem.

jeg har lige downloaded componenten og skal til at kigge på den er desværre ikke verdens bedste i Delphi men jeg må lige se om det er noget jeg kan bruge/fatte =)

BTW. Svaret jeg gav var ikke til dig det var til Humpfrey =)
Avatar billede humpfrey Nybegynder
12. juli 2002 - 16:27 #6
Ok Matrix, jeg var med i besvarelsen af et spørgsmål, men det der har jeg ikke check på, i samme nævnte spørgsmål var hermandsen yderst kompetent, jeg håber du kan få fat på ham. MVH Humpfrey
Avatar billede hermandsen Juniormester
13. juli 2002 - 18:21 #7
Hey! Sorry I'm late... Noget familie-tam-tam syd på! ;)

Her er en god/let komponent:
http://www.pythia.dk/komponenter/download/TFileSearch.zip
Avatar billede hermandsen Juniormester
13. juli 2002 - 18:27 #8
Når du så skal bruge den uden GUI er det bare at pille tråden ud af komponenten, det skulle være lige til. Tror faktisk også at Borrisholt's "FileSearch" stort set er samme kode. Syntes bare det er lidt lettere at bruge den færdige komponent, men det er vel smag og behag! ;)

En ting er dog sikkert... Borrisholt's FileSearch indeholder LANGT flere heste!!!