Avatar billede rasmust Nybegynder
11. juli 2002 - 02:33 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Soundblaster Audigy Player... Digital lyd til mit anlæg ?

Nogen der ved hvilken ledning man skal købe til sit audigy kort.. der er snakke om et 3.5 minijack stik som skal laves om til et coax kabel. Som kan gå ind i min surround forstærker.
Og hvor jeg kan købe det. Med varenummer helst, da jeg har fået købt et optisk kabel fra brinck som var forkert.

http://dk.europe.creative.com/products/product.asp?prod=226
Avatar billede fumlerik Nybegynder
11. juli 2002 - 04:16 #1
Jeg mener at du kan købe en adapter istedet for et nyt kabel.

Men hvis du skal have et kabel eller det er ok med en adapter.

Så kig på http://www.edbpriser.dk der kan du også se varenummer.
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
11. juli 2002 - 10:52 #2
lysleder kablerne til sb audigy skal være med toslink stik
det er samme stik som sidder bagpå cd afspillere

det kabel du skal bruge er et med mini jack stik og rca stik i den anden ende så kan du koble den til din forstærker.

skal du have 5.1 lys skal du bruge 3 kabler af disse
Avatar billede rasmust Nybegynder
12. juli 2002 - 03:57 #3
clausmeyer> !?!?! det må du lige forklare lidt nærmere, og hvor kan jeg købe disse ?
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
12. juli 2002 - 09:04 #4
jeg går ud fra det er denne type kabel du mangler til din forstærker
http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=800074&kat=

vedr lysleder kabel med toslink i begge ender kan du få dem i electronic world det samme gælder det andet kabel,men sig lige til hvis det ikke er det kabel du mener
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
12. juli 2002 - 09:35 #5
vedr 5.1. lyd som dit audigy kort kan lave skal du bruge 3 kabler af dem jeg nævnede

1 til front
1 til bag
1 til center & sub

men du kan kun bruge det på din forstærker hvis det er en ny med 5.1 indgang ellers brug lysleder til din forstærker
Avatar billede rasmust Nybegynder
12. juli 2002 - 18:08 #6
Hum.. Jeg havet ikke tænkt på at jeg kunne forbinde det med 5.1, det er jo en mulighed.

Men lydmæssigt skulle lysleder/coax være det bedste. Så det ville jeg helst have. Jeg fandt dette på deres hjemmeside, måske er dette den adapter jeg skal have for at kunne bruge et optisk eller coax kabel. http://dk.europe.creative.com/estore/product.asp?prod=179
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
12. juli 2002 - 21:51 #7
det billigste er nok og bruge et coax digital kabel, du kan bruge et ganske alm coax kabel kvaliteten vil blive udmærket

jeg går ud fra du har det audigy kort med 5-1/4 ramme eller xtern boks
Avatar billede rasmust Nybegynder
13. juli 2002 - 01:35 #8
nej jeg har ikke den der box.. men den ledning jeg fandt. ser da ud til at lave det om til optisk og coax
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
13. juli 2002 - 08:25 #9
jeg kender ikke det kabel der kan lave optisk og til coax digital

hvis du kun har selve audigy kortet skal du bruge det digitale jackstik der er på selve kortet ,i din manual er der billerder af stikkene på kortet
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
19. juli 2002 - 20:07 #10
hvad kom du frem til da jeg kan se ? ikke er lukket ,fik du de rigtige kabler
Avatar billede rasmust Nybegynder
19. juli 2002 - 20:47 #11
jeg er ikke kommet videre. For at købe de kabler skal man jo have kreditkort. Så jeg skal lige have fundet en dansk importør. Jeg har også overvejet bare at købe creatives surround højtalere til computeren.
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
20. juli 2002 - 00:45 #12
har du et link til det kabel du snakker om det kunne jo være jeg vidste hvor man kkunne få det
Avatar billede rasmust Nybegynder
21. juli 2002 - 20:46 #13
her er det http://dk.europe.creative.com/estore/product.asp?prod=179. Jeg har kigget lidt omkring i forskellige internet/elektronik butiker men jeg kan ikke lige finde sådan et kabel.
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
21. juli 2002 - 20:52 #14
det kabel kan du selv lave stikkene kan fu få i en elektronik butik fx

www.brinck.dk
www.vejlerc.dk
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
21. juli 2002 - 20:53 #15
Avatar billede rasmust Nybegynder
04. september 2002 - 21:30 #16
en man evt. få en vejledning i hvilken komponenter man skal købe ?
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
04. september 2002 - 21:59 #17
kan du helt precis fortælle hvad stik der skal være i begge ender
Avatar billede rasmust Nybegynder
16. september 2002 - 21:17 #18
er ikke helt sikker på hvilket stik der skal være til creativ kortet. Men til forstærkeren skal der være optisk eller coix.

Har kigget på dette links, måske er det det som jeg skal have. http://dk.europe.creative.com/estore/product.asp?prod=179

det kunne godt ligne et 3,5 minijack stik som skulle tilsluttes i indgangen på lydkortet.
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
17. september 2002 - 00:08 #19
ok
jeg går ud fra du kun har sb audigy kortet og ikke den model med 5-1/4 ramme med optisk lysledere på fronten.
du skal bruge et kabel med jack stik i den ene ende (mono) og et phono stik  i den anden ende .
Avatar billede rasmust Nybegynder
17. september 2002 - 11:18 #20
ja der er nok ikke andet og gøre. Måske køber jeg en ekstern boks, hvis jeg kan købe sådan en løst.

Skriv lige et svar clausemeyer, så du kan få dine points.
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
17. september 2002 - 13:06 #21
http://www.americas.creative.com/products/product.asp?product=72&category=189&maincategory=10

dette modul giver dig optiske udgange til dit audigy kort men du vil få flere muligheder med det andet front panel da du også får midi samt meget andet godt i i/o

http://www.soundblaster.com/products/gallery/new/audigy_drive.jpg
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
17. september 2002 - 13:11 #22
det audigy kort vi har er det der hedder audigy platinium med denne ramme med stik .
ved ikke hvad den koster løs , da vi fik det i en samlet pakke men den kan skaffes .

ved du foresten hvad det betyder når en minidisk siger din unlock når man forsøger og kopiere fra pc til minidisk??
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
17. september 2002 - 13:13 #23
der flg også fjernbetjening med i prisen
Avatar billede rasmust Nybegynder
18. september 2002 - 08:45 #24
okay. jeg køber nok sådan et i/o modul med optisk/coax stik så.
Avatar billede rasmust Nybegynder
18. september 2002 - 09:12 #25
Hvis andre er interreseret, så har jeg fundet en dansk importør, som sælger et udvidelseskort til soundblaster kortene, her får man optisk og coax ud/ind gange, samt nogle andre ting. Det koster 399 kr.
http://www.xs-sound.dk/data/products/db3/index.html
Avatar billede badassjuncker Nybegynder
16. december 2002 - 20:25 #26
jeg ved godt at der er et svar der er accepteret, men her er den
RIGTIGE, NEMME OG BILLIGESTE LØSNING:

Så vidt jeg kan se har du et audigi lydkort "altså en med en lille gul minijack digital udgang bagpå". og en reciever med en coax indgang.

Du tager ned i en eller anden elektronik butik. f.eks http://www.bn-elektronik.dk/

jeg mener slet ikke at det digital kabel der snakkes om kan købes nogen steder
Avatar billede badassjuncker Nybegynder
16. december 2002 - 20:33 #27
hov...kom til at trykke enter....

i den butik køber du et 75 ohms kabel med 1 leder og 1 skærm....et MONO minijack og en alm phono/rca stick....samlet pris for det hele hvis kablet er 10 meget er ca 100 kroner... det lodder du sammen...det kan ikke loddes forkert så der er ingen fejl at lave. Minijack sættes i lydkortets GULE digital port og RCA/phono stikket sættes i recieverens COAX 1, 2 eller 3...BUFF så har du digital lyd UDEN noget somhelst tab. Husk at det SKAL være et MONO minijack der skal bruges, revieveren overtager lydstyringen og deler dem ud til de rigtige kanaler. Også selv om du har et surround sæt sat på den.

jeg kører selv med PRÆCIS samme løsning og der er en enorm forskel...det lyder sgu lækkert nu.
Blev nemlig træt af at lede efter det kabel...det laves vist slet ikke..
Altså der er INGEN grund til at købe udvidelser til dit lydkort så længe på har den lille gule port bagpå... samme løsning kan bruges af alle ejere af SBlive og opefter...de har alle den port.