Avatar billede Swift Praktikant
17. august 2000 - 11:41 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Er DSL opkobling i Grenå og omegn mulig ??

Jeg vil bare høre om der er nogle i Grenå og omeng der har en DSL linie.

Jeg bor 9 km fra Grenå og vil gerne høre om folk der bor \"så\" langt væk har fået DSL.

Jeg har selv fået lovning på en DSL linie - men det kan jo være det går i vasken fordi der er for langt...
Avatar billede zazoo Nybegynder
17. august 2000 - 12:28 #1
Du kan evt. prøve at gå ind på worldonline\'s site og under service/adsl kan du skrive dit telefon nummer, den vil så fortælle dig om det er muligt...

mvh
  Zazoo
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2000 - 12:36 #2
Ja hvis du vil betale for det og Grenåcentralen er klar, så er det muligt. 5 km er max fra Centralen før det koster ekstra. Du skal finde ud af om der evt. ligger en central inden for 5 km i radius fra hvor du bor. Grenå centralen er Klar til DSL
Avatar billede Swift Praktikant
17. august 2000 - 21:58 #3
Ja ja, \"kloge hoveder\" - alt det der VED jeg i forvejen.

Men jeg undrer mig bare over (selvom jeg bor 9km væk) at have modtaget kontrakt som jeg har underskrevet og retuneret.

Jeg vil bare høre om der er nogle i området der bor på \"marginalerne\" der HAR fået lavet installationen - og at den virker ;)
Avatar billede kimc Nybegynder
18. august 2000 - 22:24 #4
...selvom du bor ca. 9km fra Grenå cenral er det ikke sikkert at dine linier \"ender\" på Grenå central, de kan sagtens ende/starte i et lokalt krydsfelt. (det er meget, meget sjældent at linielængder er over 7km)Men hvis du meget gerne vil vide hvor langt der er til centralen vil jeg gerne finde ud af det for dig. Alt det kræver er blot et telefonnummer.
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2000 - 22:57 #5
Der ligger ikke en mindre central i området?
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2000 - 22:59 #6
Hvis signalerne er gode nok, så er der jo heller ikke noget i vejen for det. Det kunne jo være, at det ikke er gammel kobber den forbindelse ligger i, men der i mod lysleder, så er der ingen problemer.
Avatar billede kimc Nybegynder
19. august 2000 - 11:23 #7
>khader. lysleder-forbindelser ligger aldrig helt ud til den enkelte kunde. Lysleder forbindelserne bruges derimod til at forbinde telefon-centralerne.
En stor by som Grenå kan sagens have 2-3 centraler i hver sin ende af byen.
Avatar billede herskegut Nybegynder
19. august 2000 - 22:42 #8
heysa swift :)

jeg har samme problem..
jeg bor 20 km fra centralen og jeg kan heller ikke få det fra grenaa, jeg har også mange kammerater der har prøvet, hvor se har fået at vide at de skulle på grenaa central men efter 3 måneder fik de et brev fra CC hvor der stor at de ikke kunne få det aligevel.
det får du sikket også engang.
ellers må du jo bare flytte :)
Avatar billede kimc Nybegynder
19. august 2000 - 22:53 #9
...det afgørende for at oprette en adsl-forbindelse ER IKKE DEN FYSISKE AFSTAND TIL CENTRALEN, derimod om CC/WOL/TDK har adsl-udstyr hængende på netop din central.
Det (siemens-)udstyr som fx. TDK bruger garanterer ca. 1m/bit downstream på linier der overstiger 5km.

>>herskegut. At du bor ca. 20km fra Grenå-central betyder IKKE din telefonlinie er 20km. lang. Derimod vil jeg gætte på at der max. er 6-7 km. fra dig til den NÆRMESTE CENTRAL. Hvis du i øjeblikket ikke kan oprette adsl, så kontakt enten cc/wol/tdk og hør om deres \"udrulnings-planer\", dette burde kunne give dig (og andre) et estimat på hvornår du kan forvente at få oprettet adsl.

/KimC