Avatar billede ivanp Nybegynder
17. august 2000 - 01:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

AGP grafikkort - mulighed for tilslutning til TV

Da jeg i øjeblikket har et PCI grafikkort
overvejer jeg at udskifte det med et med
AGP-udgang.

Jeg har hørt at det så skulle være muligt at forbinde PC\'en til et TV.

Er der nogen, der har erfaring med dette ??
Og i givet fald: Er kvaliteten investeringen værd ??
Jeg vil primært bruge forbindelsen til at se digitale billeder f. eks. i form af lybilledshows med familiebilleder etc. og har tænkt mig at forlænge kablet til mit tastatur, så jeg kan regulere visningen herfra.

Ivan P
Avatar billede benny.dk Nybegynder
17. august 2000 - 07:33 #1
Om du kan forbinde PC\'en og TV\'et afhænger af om der er TV-udgang på grafikkortet, det er der ikke på alle. Der findes desuden enkelte TV\'er som har VGA indgang.

Kvaliteten afhænger af dit grafikkort, men jeg ser DVD film fra min computer på mit fjernsyn, med et godt (efter min mening) resultat.

Det er en god ide at kunne betjene computeren fra hvor man ser fjernsynet, da man enten ser via tv eller via pc-skærm ikke begge på samme tid, der findes dog en tool (TV-Tools) som hjælper på dette og ligende problemer.

Så vidt jeg husker havde AOD i seneste nummer en artikel omhandlende dette emne, desuden er de igang med en artikelserie på tre (hvor nummer to var i seneste nummer) omkring at lave sin pc om til et underholdningsalter (musik, video o.l. via PCen). Se evt http://www.aod.dk/artikel.asp?artikelnr=417
Avatar billede longjohn Nybegynder
17. august 2000 - 07:46 #2
Min erfaring siger mig at du får det bedste resultet hvis du også bruger et hollywood2+ kort,
det giver et mere roligt og stabilt billede.
Jeg har selv et guillmot prophet ddr-dvi med 32ram
men men resultatet er bedre hvis jeg kobler mit hollywoodkort til.
longjohn
Avatar billede hpo Nybegynder
17. august 2000 - 09:23 #3
Matrox G400 er nok det kort du leder efter !

Kortet tilbyder to outputs, hvoraf du kan bruge det ene til dit TV.

Kortet har en fremragende 2D-ydelse. Det er det du skal bruge, når du skal se still-billeder mm.

- du kan læse mere om kortet på http://users.cybercity.dk/~nmb20547/

hvor der også er links til andre sites.

VH
HPO
Avatar billede pladask Nybegynder
17. august 2000 - 10:25 #4
AGP er godt. Men vær sikker på du har et bundkort som vil accepterer det... Der har været MANGE probs med AGP og f eks. Socket 7 boards. Jeg kører stadig med 440BX grundet det er det mest stabile jeg nogensinde har kørt med!
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
17. august 2000 - 10:51 #5
HPO>>>Jeg har erfaringer med Matrox G-400, og jeg vil ikke anbefale dette kort til TVout. Kvaliteten er så at sige lige til at lukke op og skide i! Et voodoo3 kan osse bruges, men du er helt sikkert bedst tjent med et hollywoodkort i din maskine! ;-)

JB
Avatar billede jhi Nybegynder
18. august 2000 - 21:24 #6
Hej
Jeg bruger selv et ATI Rage LT PRO AGP kort, det kører suverent til både DVD og som alm. grafikkort med visning på TV, og fungerer perfekt på min 19\" monitor også.

Mvh Hauge
Avatar billede denboj Nybegynder
19. august 2000 - 02:47 #7
Hejsa - jeg kan røbe at tv-out funktionen på flere agp kort er direkte elendige. Jeg valgste foreksempel et Leadtek geforce kort P.G.A tv-out.

NEGATIV
-Billedkvaliteten er elendig.
-opløsningen skal ændres ned hver gang man skal skifte over.
-når stikket er i - Kan man KUN se booten på tv\'et (den overtager)
-Der er forøvrigt også overgang i lortet.
-Det er umuligt at finde relevant læsestof om emnet på nettet.
-Software er der næsten intet af - Jeg har kun fundet tv-tool der er et lille snot program der fylder 132 KB
-Leadteks support stinker forøvrigt også - Jeg sendte dem en lang beskrivende mail og fik svaret - \"Please set the Video format as PAL in the TV out sheet in the Display property.\" 1 måned senere.
-Der er ingen der ved noget om emnet - Prøv f.eks. at søge på tv-out her på eksperten og se hvor mange slukørede spørgere der er.

POSITiV
Jeg har hørt at de første agp kort med funktionel tv-out faktsik er begyndt at dukke op på markedet.

MVH-Denboj
Jeg sparer forøvrigt op til et Holywood+ kort nu :-)
Men jeg nægter at købe noget før jeg har set det i funktion. Det burde du også overveje
Avatar billede torbenrohde Nybegynder
19. august 2000 - 17:23 #8
johnnybrian : Hvis det er din erfaring, så har du enten sat det helt forkert op, eller også har dit kort været defekt.

Jeg har hørt fra flere der havde et Hollywood+ kort, men hev det ud af maskinen da de fik deres G400, fordi det så bedre ud.

Den eneste fordel du har med et Hollywood+ kort er at det frigiver noget CPU kraft.

Pga. DualHead\'en kan du både se TV og spille (hvis du kan koncentrere dig om begge dele ;)

Mvh.

Torben R