Avatar billede jdr_lundgren Nybegynder
05. juli 2002 - 16:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

INstallation af XP

Hey...
Jeg skal have installeret XP på en bærbar, fra DOS. Grunden dertil er at bærbaren ikke kan boote op fra CD'en!
Jeg ved at der ligger en fil inde i i386 mappen på XP cden hvor installationen går igang (fra DOs), problemet er bare at jeg ikke kan huske havd filen hedder :((
Kan nogen fortælle mig hvad den fil hedder ?
Avatar billede myself Nybegynder
05. juli 2002 - 16:33 #1
hvis du er i dos, så går installationen af windows xp automatisk igang. Hvis cd-rom drevet med xp-cden i, fx er d-drevet skal du først skrive "d:", tryk enter og derefter "install.exe" og enter hvorefter installationen begynder.
Avatar billede hojben Novice
05. juli 2002 - 16:34 #2
winnt.exe
Avatar billede hub Nybegynder
05. juli 2002 - 16:49 #3
Install Windows XP from DOS (ie. no OS on a new hard drive):

Boot with a Windows 98 Start Up disk
Insert the Windows 98 CD into the CD reader
Run smartdrv.exe from the Win98 directory on the windows 98 CD (file caching)
Type cd.. to back up to the root directory
Insert Windows XP CD into the CD reader
Copy the i386 folder to C:\
Go into C:\i386 folder on C: and type winnt.exe to launch the setup from the hard drive.
Avatar billede e.p. Nybegynder
05. juli 2002 - 16:51 #4
Avatar billede resten Nybegynder
05. juli 2002 - 17:01 #5
Bootdisketter til windows xp findes her på disse link men man skal dog regne med at de fylder 6 stk ialt og bruges kun hvis windows xp cdrom ikke er bootbar.

Pro: http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?ReleaseID=35647&area=search&ordinal=10

Home: http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=35646
Avatar billede hojben Novice
05. juli 2002 - 17:33 #6
Hello der Resten :) Long time no C :(
Avatar billede resten Nybegynder
05. juli 2002 - 17:38 #7
Ja ikke men du gemmer dig bare ude i frihavnen og nægter at svare på mail!!! :-)
Men dejligt at se dig højben og welkommen tilbage jeg haved næsten helt opgivet at se dig :\
Avatar billede hojben Novice
05. juli 2002 - 17:41 #8
fri = syd :)
nægter svar på mail? hmmm et skud i tågen... = ehhh ;)

men takker :o)
Avatar billede jdr_lundgren Nybegynder
05. juli 2002 - 18:59 #9
Hojben læg lige et svar...
Hub og hojben var de eneste som rigtigt svarede på spørgsmålet!
Ved godt at man kan bootdiske til XP, men når man ikke har et A:\ på bærbaren er det lidt svært :D

Takker for hjælpen...