Avatar billede daffydk Nybegynder
04. juli 2002 - 18:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MSN gennem en mandrake gateway HJÆÆLP

Hvordan og hvorledes sættes en linux op så man kan bruge microsoft messenger ( fil overførsel og video chat og lyd osv,)

Jeg har siddet i flere dage og prøvet alle mulige forskellige metoder men den vil bare ikke

jeg kan fint modtage filer den vej men sende ! NEJ

hvis der findes en Linux haj der kan fortælle eller nærmere skære ud i pap hvordan det skal sættes op så ville det garanteret hjælpe et hav a folk med samme problem

Nuværende konfig.

dhcp på wan siden
og dhcp på lan siden

2 netkort i gatewayen (linux mandrake 8.2)

HJÆÆÆÆLLLLLPPPPPP
Daffy
Avatar billede Soren L. Hansen Nybegynder
11. juli 2002 - 16:41 #1
Hvad siger route -n?
Hvad bruger du til firewall?
1. Hvis iptables, hvad siger "iptables -L"
2. Hvis ipchains, hvad siger "ipchains -L"

Så har vi lidt at gå ud fra.
Avatar billede Soren L. Hansen Nybegynder
13. juli 2002 - 15:15 #2
Hvis du selv har fundet ud af det, kan du så ikke fortælle, hvad der var galt og så acceptere dit eget svar? Nu hvor vi har fået en helt ren kategori, skal vi så ikke forsøge at holde den ren for ubesvarede spørgsmål, der aldrig bliver fjernet?
Avatar billede daffydk Nybegynder
13. juli 2002 - 15:25 #3
Jeg har fundet udaf hvorfor det ikke kan lade sig gøre
MSN MESSENGER
Bruger uPnP (Universal plug and p(r)lay ) det er en microsoft lorte ting de har lavet som skal være i routningen
deres egen nat funktion på deres win2k server har ikke engang den funktion
der skal der installeres ISA serveren for at man måske kan være heldig at få det til at funke
JEg ved ikke hvad de tænker på hos m$ nogen gange *GG*
Såå hvis der er en der har en løsning på problemmer med uPnP til Linux så kan i jo skrive det i denne tråd

Lader tråden være åben lidt endnu for der er jo nok andre med samme problem
Mvh
Daffy
Avatar billede miloz Nybegynder
27. august 2002 - 18:04 #4
hvad med at prøve jabber (freeware), og er kompatibel med mange IM programmer..