Avatar billede illi Nybegynder
01. juli 2002 - 21:15 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

formater.. ??

Hvordan formatere jeg mit drev hvor windows befinder sig på en windows ME..? dvs. hvordan genstarter jeg i dos el. noget?
Avatar billede bernz Nybegynder
01. juli 2002 - 21:19 #1
Du skal bruge en bootdisk som du kan oprette inde i Windows. Kontrolpanel > Tilføj/fjern programmer > Vælg fanen startdiskette eller lign.!

Hvis det er XP du skal have ind så kan du bare smide cd'en i! Samtidig skal du lige tjekke i bios om den er sat til at boote fra en cd!
Avatar billede nicidem Nybegynder
01. juli 2002 - 21:19 #2
brug en windows 98 diskette!
www.bootdisk.de
her kan du hente en...
Avatar billede illi Nybegynder
01. juli 2002 - 21:20 #3
hvis jeg bare skal have xp, ska jeg så bare putte cden i og genstarte? formatere den så selv?
Avatar billede bernz Nybegynder
01. juli 2002 - 21:21 #4
Nej du skal lige vælge at formatere din computer, men det kan du gøre via menuen der kommer frem... Intet problem der... ;D
Avatar billede bullefardk Nybegynder
01. juli 2002 - 21:32 #5
er det opgradering eller fuld xp du har?
Avatar billede bullefardk Nybegynder
01. juli 2002 - 21:35 #6
Hvis det er opgradering, skal du bare putte cd'en i, inde i windows, så spørger den auto om du vil opgradere til Windows Xp. Hvis det er fuldt skal du oprette en startdiskette, sæt den i 3,5 floppy, genstart. Sørg for at Floppy er sat som første boot. Så vælger du Start computeren UDEN cd-support. Så skriver du Format c: /q for at quick formatere. Så genstarter du, vælger CD-Rom som 1 boot. Så tryk på en tast når den starter op igen. Når der står: Tryk på en tast for at starte fra cd... tryk på en tast. Så installere den det som smurt.
Avatar billede bernz Nybegynder
01. juli 2002 - 21:39 #7
Jeg ville vælge ikke at opgradere! Det bliver aldrig lige så godt, ved sq ik hvorfor, men sådan siger mine erfaringer... !
Avatar billede illi Nybegynder
01. juli 2002 - 21:42 #8
jeg vil også ha den formateret.. sig præcis hvordan jeg ska gøre.. jeg ska formatere den og så installere xp helt friskt
Avatar billede illi Nybegynder
01. juli 2002 - 21:50 #9
hmm en anden ting der er noget galt nu men hvordan får jeg en startdiskette når jeg har xp ?
Avatar billede bernz Nybegynder
01. juli 2002 - 22:06 #10
Du har da ik brug for nogle startdisk når du har XP! Smid cd'en i og den booter fra den, hvis du altså vel og mærke igen har valgt at den må boote fra cd'er inde i biosen!
Avatar billede bullefardk Nybegynder
01. juli 2002 - 22:07 #11
Det får du ved at:

1. Sæt en diskette i dit a: drev.

2. Højreklik på A: 3,5 Floppy i din denne Computer.

3: Vælg Formater.

4. Cælg så: Opret MS-DOS Startdiskette.

5. Så opretter den.
Avatar billede illi Nybegynder
01. juli 2002 - 22:15 #12
okay.. nu har jeg formateret nu ska jeg installere xp.. hva ska jeg gøre helt præcis for at installere xp nu ?
Avatar billede bernz Nybegynder
01. juli 2002 - 22:17 #13
Boot op fra cd'en og følg instrukserne... Så gør den ellers det hele selv... :D
Avatar billede illi Nybegynder
01. juli 2002 - 22:18 #14
så giver den en fejl. der står:
operations system mangler...
Avatar billede bernz Nybegynder
01. juli 2002 - 22:19 #15
Ehhh... ? Booter du op ude fra dos?
Avatar billede illi Nybegynder
01. juli 2002 - 22:20 #16
nej alt er formateret.. når jeg starter computeren op imens cden er i så giver den den fejl der. hva skal jeg gøre?
Avatar billede bernz Nybegynder
01. juli 2002 - 22:22 #17
Er den Win XP cd du har fået fat i så ikke Opdaterings Versionen? Hvis det er, bliver du nød til at smide f.eks. Win ME ind igen...
Avatar billede illi Nybegynder
01. juli 2002 - 22:23 #18
nu har jeg smidt win ME ind igen og der siger den det samme.
Avatar billede bernz Nybegynder
01. juli 2002 - 22:23 #19
Og installere oven på den...
Avatar billede bernz Nybegynder
01. juli 2002 - 22:24 #20
Hvordan f... kan du nå at smide det så hurtigt ind... Hvilken vers. af Win XP er det du har fået fat i? Er det opgraderingen eller er det "hele" xp?
Avatar billede illi Nybegynder
01. juli 2002 - 22:26 #21
det er hele xp.. men nu prøver jeg bare at installere ME igen så.
Når jeg starter op så skriver en operativ system mangler.

say something :P
Avatar billede bernz Nybegynder
01. juli 2002 - 22:28 #22
ehh... Er den når den skal til at starte Windåze eller når den prøve at opgradere/installere WinXP?
Avatar billede bernz Nybegynder
01. juli 2002 - 22:32 #23
Naaaah... Du skal lige boote op fra den startdisk du vel forhåbenligt lavede?
Avatar billede illi Nybegynder
01. juli 2002 - 22:32 #24
når den skal til og starte
Avatar billede bernz Nybegynder
01. juli 2002 - 22:32 #25
Eller fra XP cd'en?
Avatar billede illi Nybegynder
01. juli 2002 - 22:33 #26
en windows mellenium startdiskette? det har jeg gjort.
Avatar billede bernz Nybegynder
01. juli 2002 - 22:40 #27
Booter du fra den? Så skulle den da meget gerne komme hen til sådan en menu... Her kan du så vælge hjælp eller lign. (plejer jeg lige at gøre) og afslutte den. Så fortæller den hvad for et drev der er dit cd-rom og hvad du skal skrive for at installere Windåze!
Avatar billede illi Nybegynder
03. juli 2002 - 12:10 #28
dosnt work !