Avatar billede ckj Nybegynder
15. august 2000 - 13:27 Der er 3 kommentarer

Hvilken software skal bruge til at vise live streaming

Jeg er ved at lave en hjemmeside og har et webcam fra Logitech.
I øjeblikket ligger hjemmeside på www.angelfire.com/ca4/ckj men jeg kan ikke få mit webcam til at vise noget her ??
måske er koder forkert eller også skal jeg bruge noget software jeg ikke har (f.eks webcam32 ??).
Skal jeg have flyttet min hjemmeside over på et webhotel ( hvilket ) eller er egen server påkrævet .....Jeg har ikke et fast IP nummer ...

Jeg er i tvivl om jeg bruger de rigtige koder på nettet og om jeg har opsat webcam32 korekt ?? har logitech (med følgende softare ) den nødvendige software??

Jeg vil jo gerne vise live streaming video på mit site , Hvis det ikke kan lade sig gøre

Avatar billede jhi Nybegynder
18. august 2000 - 21:48 #1
Hejsa

Du skal have serveren sat op ved dig selv, da den skal have direkte forbindelse til dit cam., og så skal seeren have et program installeret for at kunne se det, ellers skal der bruges en java class der understøttes af de fleste browsere.
Alternativt er at få fat i et program der opdaterer et jpg billede på din hjemmeside som så så skal refreshes så ofte som du nu mener der skal skiftes billeder ud.
Men ren live bliver det ikke..
Hvor mange skal have mulighed for at se live cam. fra dig på een gang?

Mvh Hauge
Avatar billede ckj Nybegynder
26. august 2000 - 22:37 #2
Der skal være fra 1-10 samtidg som ser på....

flg spørgsmål

1) hvad så med den webserver som følger med windows 98 ?????
2) skal jeg ikke bruge et fast ip nummer
Avatar billede souledge Nybegynder
27. september 2000 - 20:56 #3
Prøv at kigge på www.download.com og søg på Windows Media Tools eller Windows Media Encoder!

Media Encoder\'ern er nemlig gratis, og den kan vise live-streaming video er flydende og god kvalitet! Du skal dog være opmærksom at billedet er \"levende nok\" men fra at du vinker til kamera\'et der hjemme og til brugerne på internettet får vinket frem på deres skærm går cirka 10-20 sekunder så vidt jeg har erfaret!
Men programmet er nemt og gå til og er dit webcam logitech så understøtter det naturligvis windows capture-standard\'en og derfor kan du bruge Media Encoder\'ern til at optage direkte!
Har du endda en hurtig ADSL-forbindelse med hurtigt upload(f. eks 512 Kbit) samt en hurtig CPU, så kan du indstillere media-encoder\'ern til at lave \"Multiple Bitrate\" hvilket betyder at den faktisk laver 2 video eller flere videofiler på engang, f.eks med at lave en videofil som stream\'er med 4 Kilobyte i sekundet til 56k brugere, og en fil som streamer med 25 Kilobyte i sekundet til STOFA/ADSL brugere!
Men vær opmærksom på at jo flere versioner du laver desto mere processor-krævende bliver halløj og bliver det for krævende kan du bare risikere at alle dine \"streams\" bliver sendt med lav frame-rate fordi din computer ikke kan klare at komprimere så mange frames/billeder i sekundet i så mange forskellige opløsninger!
Men download programmet og prøv at eksperimentere lidt med det, og se så om du kan få lavet noget der duer!