Avatar billede johnschmidt Nybegynder
01. juli 2002 - 13:43 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Nu er det jo have vejr..(kabel længde)

Nu er det jo ved at være sommer, og derfor skal man jo ud i haven for at få lidt sol på ens blege legme.

Jeg har ADSL internet hvor jeg har koblet min stationære og min bærbate pc (via et 6 meter patchkabel /netkabel) på via en HUB.

Spørgsmålet så om jeg kan erstatte dette 6 meter kabel, med et kabel på 40 meter.

Jeg har ikke forstand på det, men kunne forestille mig at det kunne gi problemer p.g.a. længden på kablet.

1. Kan jeg trække adsl (1024/256) gennem et 40 meter kabel?

2. hvor finder jeg et kabel på den længde til lavest mulige pris (naturligvis)?
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2002 - 13:45 #1
Mener max er 100meter for PDS, men så er det ik' sikker du køre mere end 10Mbit, men det skulle jo også være nok til ADSL :o)
Avatar billede miljoeken Nybegynder
01. juli 2002 - 13:45 #2
jeg har hørt at man kan risikere data-tab ved kabellængder på over 10 m
Avatar billede ice Nybegynder
01. juli 2002 - 13:47 #3
Jeg har prøvet med et 150 m kabel, det virkede fint, tror grænsen er 200 m teoretisk, jeg har selv 2 30 m kabler i huset, det kører fint
Avatar billede ice Nybegynder
01. juli 2002 - 13:48 #4
hos www.bjtrading.dk kan du købe et 30 m for 93 kr og et 100 m uden stik til 239 kr
Avatar billede dmdisco Nybegynder
01. juli 2002 - 13:49 #5
har du overhovdet ikke kigget udenfor de sidste par dage, det er skod vejr

1. 40 meter er nok lige lidt meget men jeg tror nok lige du kan klare det
2. laver det selv, eller finder en lille elektronik butik der skræder syer kabler på bestilling.
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
01. juli 2002 - 13:59 #6
Jeg fandt dette kabel!

http://www.holm-data.dk/varedetalje.asp?varenr=H005%2D812%2D2269

Nogen der kan bekræfte det er et sådant kable jeg skal ha fat i jf mit spm.?
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2002 - 14:04 #7
Det er sådan et :o)
Avatar billede ice Nybegynder
01. juli 2002 - 14:04 #8
jep :=)
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
01. juli 2002 - 14:06 #9
Ice - ja kan lige informere dig om, at jeg ALDRIG NOGENSINDE vil handle hos www.bjtrading.dk - jeg registerede mig hos dem, og fik forleden en ligge hilsen indeholdende 'W32.Klez.gen@mm'
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
01. juli 2002 - 14:09 #10
Men det skal naturligvis ikke holde mig tilbage fra at sige tak for hjælpen og acc. jeres svar
Avatar billede lousoe Nybegynder
25. juli 2002 - 22:04 #11
Har du overvejet at lave det trådløst? - Trådløs forbindelse er faktisk kommet en del ned i pris.
Avatar billede sasdk Nybegynder
09. september 2003 - 20:33 #12
"Ice - ja kan lige informere dig om, at jeg ALDRIG NOGENSINDE vil handle hos www.bjtrading.dk - jeg registerede mig hos dem, og fik forleden en ligge hilsen indeholdende 'W32.Klez.gen@mm'"

Du har slet ikke overvejet at det overhovedet ikke behøves at komme fra dem ? så simpel er virus-verdenen nu engang ikke!
En orm kan matche din adresse sammen med en tilfældig afsender, ergo virussen kommer nok ikke fra dem