Avatar billede spazzer Nybegynder
27. juni 2002 - 14:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Angivelse af aktiv harddisk

Jeg har lavet en kopi af min gamle harddisk til en ny større. Hvordan angiver jeg at den nye harddisk skal være den der bootes op fra når computeren startes? Sætter den til at være master, sætter den som hd 1 i bios, men hvordan angiver jeg det er den nye harddisk der skal være den aktive? Altså det man i gamle dage brugte fdisk menu 2 til?
Avatar billede klatten Nybegynder
27. juni 2002 - 14:52 #1
I kontrolpanel under computeradministration. Kan ikke huske 100% hvad det hedder derefter, men noget med 'diskkontrol'
Der kan du se dine harddiske og deres partioner og samtidig ændre på de indstillinger du skal bruge.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2002 - 14:53 #2
Kan man ik' stadig gøre det med fdisk?
Avatar billede klatten Nybegynder
27. juni 2002 - 14:55 #3
Jo, hvis xp er installeret på FAT32, men jeg gættede mig lige til at spazzer har installeret på NTFS.
Avatar billede nbn Nybegynder
27. juni 2002 - 15:09 #4
Ja, køre ntfs.. Diskhåndtering hed funktionen under computeradministration. Nu booter computeren rigtig nok op fra den nye harddisk.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2002 - 15:10 #5
ok :o)
Avatar billede klatten Nybegynder
27. juni 2002 - 15:11 #6
nbn = spazzer ??
Avatar billede spazzer Nybegynder
27. juni 2002 - 15:50 #7
ja.. den gamle harddisk jeg kørte windows fra var åbenbart logget ind som mit gamle brugernavn
Avatar billede klatten Nybegynder
27. juni 2002 - 15:55 #8
takker for point!
Sørg lige for at deaktivere din gamle bruger! ...ellers kommer admin bare og deaktivere både din gamle og din nuværende bruger!
Avatar billede resten Nybegynder
27. juni 2002 - 20:44 #9
Jeg sletter den gamle bruger nbn.
Avatar billede resten Nybegynder
27. juni 2002 - 21:04 #10
Spazzer-> Nu hvor jeg lige har dig og slettet din gamle bruger nbn kan du så ikke forklarer denne lille sjove historie du slev er kommet med.
http://www.eksperten.dk/spm/197533
Avatar billede spazzer Nybegynder
27. juni 2002 - 21:23 #11
Brugernavnet siger alt ;-)
Ej, det er faktisk det der var tilfældet så der er vel ikke så meget at forklare.. med tiden er vi bare blevet slået sammen til en bruger på eksperten i det det stort set er mig der søger for driften af computeren.