Avatar billede hrboom Nybegynder
27. juni 2002 - 00:06 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

forkert afsender: haster

Hey...

når jeg sender en mail fra min linux RH 7,2 så sender den fra root@localhost.localdomain ... og jeg vil ha den til at sende fra en anden mail.. hvordan gør man det.. ?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
27. juni 2002 - 00:09 #1
hehe, roder stadig med røde hatte :-)
Avatar billede hrboom Nybegynder
27. juni 2002 - 00:09 #2
Hey ztyxx.. hehe...
Avatar billede oz2kas Nybegynder
27. juni 2002 - 00:53 #3
du har ikke sat noget navn for den vel?
Avatar billede oz2kas Nybegynder
27. juni 2002 - 00:55 #4
siden det er en redhat an du bruge kommandoen: linuxoncf til at sætte et lokalt navn.
du finder det under network (tror jeg det hedder.. det er lang tid siden jeg har arbejdet med rpm-baserede systemer)
Avatar billede hrboom Nybegynder
27. juni 2002 - 00:56 #5
jeg bruger ingen grafik.. det er i en fil.. man laver det om i.. men jeg ved bare ikke hvad for en det er..
Avatar billede hrboom Nybegynder
27. juni 2002 - 00:57 #6
og jeg bruger "mail to-addr tilmigselv@noget.dk"
Avatar billede hrboom Nybegynder
27. juni 2002 - 01:04 #7
"du har ikke sat noget navn for den vel?" < jeg har ikke lavet noget ved det local name.. der
Avatar billede oz2kas Nybegynder
27. juni 2002 - 01:06 #8
tag lige og kig din /etc/hostname og /etc/domainname igennem.... ;)
Avatar billede technohead Nybegynder
27. juni 2002 - 01:07 #9
hehe, linuxconf findes også til textbaseret med noget knalderværk.

MEN første ting er du skal sætte et hostname på din maskine.
det gøres i /etc/hosts (der er eksempler så det er ik så svært)

OG så er det så smart så linux standard bruger ens username før host = du vil få en mail der ser sådan ud: bruger@host

så sæt host til noget.dk og opret en bruger der hedder tilmigselv
det er det nemmeste, og ellers... RTFM! man pages er der MANGE af

Mvh B3
Avatar billede oz2kas Nybegynder
27. juni 2002 - 01:07 #10
der skulle have stået linuxconf....
du kan sagtens køre linuxcong i console
Avatar billede hrboom Nybegynder
27. juni 2002 - 02:28 #11
technohead kom med det rigtige så derfor.. får han point...
Avatar billede oz2kas Nybegynder
27. juni 2002 - 18:45 #12
;)