Avatar billede kennet Nybegynder
26. juni 2002 - 17:33 Der er 2 kommentarer

ODBC, BDE og Paradox

Et spørgsmål om samtidig adgang til en Paradox database fra hhv. en Delphi-app. via BDE og en Java-app. via ODBC.

Begge applikationer virker fint hver for sig, men er den ene startet, kan den anden ikke få adgang. Sandsynligvis pga. en lås i databasen.

Som jeg har forstået det, skulle ODBC og BDE godt kunne arbejde sammen, så det er muligt med samtidig adgang. Er det korrekt?

Nogle ideer til løsning af problem?

Det skal nævnes at Delphi-app. er det primære program som typisk kører, når java programmet starter op.
Jeg har ingen mulighed for at ændre noget i delphi-applikationen :-(
Delphi-applikationen kører med flere samtidige klienter på databasen.

Dette spørgsmål burde nok stilles i databaser, men jeg tror der er flere med erfaring med BDE her i denne kategori, så derfor stilles spørgsmålet her.
Avatar billede pniels12 Nybegynder
12. august 2002 - 09:48 #1
Fejlen må ligge i det der fyres af mod databasen. For hverken ODBC eler BDE giver sig til at lave låsninger i db. Så under søg din sql og se om det ikke er lavet uhensigtsmæssigt.
Avatar billede kennet Nybegynder
14. august 2002 - 08:08 #2
paradox data basen bliver låst af Delphi-app, når den ikke køre så fungere odbc fint!! sql sætningerne fungere fint, og ingen af dem sætter låse!