Avatar billede kimlarsen Praktikant
01. juli 1999 - 09:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

IOS Systemfejl på Win95

Hej alle sammen.

Når jeg starter min PCér op, kommer den med en fejlmeddelse, hvor den skriver at initialisation of IOS Error.
Ved opstart i fejlsikret tilstand, fungere systemet normalt. Ved trinvis opstart, kommer fejlen ved sidste trin, inden Win95 starter.
Nogen som kender grunden ?

Avatar billede renny Nybegynder
01. juli 1999 - 12:38 #1
prøv at kontrollere din køler
Avatar billede desperado Nybegynder
01. juli 1999 - 16:03 #2
Jeg gør  !!
Det er dit chipsæt der ikke undestyttes af win95 !!
Du 100% sikkert AMD K6 system

Og der findes driver så du kan få den til at kører ! de skulle ligge på moderbordet cden... under ALI eller VIA mappen  !!

Men der er ikke sikkert at du få det til at virke !! med dem ! det er et "pille arbejde"

Mit bedste råd er af køre win98 da den er optimeret til ALI chipsætte og VIA

Det virker 100 % sikkert !

jeg håber at det var svar nok !
Avatar billede desperado Nybegynder
01. juli 1999 - 20:52 #3
Jeg gør  !!
Det er dit chipsæt der ikke undestyttes af win95 !!
Du 100% sikkert AMD K6 system

Og der findes driver så du kan få den til at kører ! de skulle ligge på moderbordet cden... under ALI eller VIA mappen  !!

Men der er ikke sikkert at du få det til at virke !! med dem ! det er et "pille arbejde"

Mit bedste råd er af køre win98 da den er optimeret til ALI chipsætte og VIA

Det virker 100 % sikkert !

jeg håber at det var svar nok !
Avatar billede kimlarsen Praktikant
01. juli 1999 - 21:01 #4
Ups. Lige lidt mere info. Maskinen er en fuldbygget og software monteret maskine direkte fra Packard Bell.
Har indtil igår kørt upåklageligt.

Der er ikke installeret noget og ej heller fjernet noget på maskinen.

Kan vi mon snakke om en bad sector på HD´eren ?

Kim
Avatar billede joker73 Nybegynder
01. juli 1999 - 21:58 #5
En lille kommentar...
Hvis du når alle de trin igennem der i autoexec.bat og i config.sys, og den først derefter går i smadder, vil mit bud være at din registreringsdatabase er i udu...Det bedste du kan gøre er at installere windows oven i den gamle windows. Måske kan det hjælpe...
Avatar billede kimlarsen Praktikant
02. juli 1999 - 14:18 #6
Joker73.

Din løsning var desværre den eneste som virkede.

Kim
Avatar billede tino Nybegynder
02. juli 1999 - 16:53 #7
hvis fejlen hedder noget med " while initializing I/O SUB SYS " kan det nogen gange hjælpe at starte i fejlsikret og fjerne "USB Suplement til osr2"

Tino