Avatar billede Peter Praktikant
24. juni 2002 - 13:24 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

GF4, Quadro4 900 XGL

Jeg har lige fået et GF4 ti4600, dette har jeg smidt i min maskine. Men når jeg kigger i device-manager og andre steder står kortet som et Quadro4 900 XGL. Hvordan kan det være? På kortet står der GF4 ti4600.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. juni 2002 - 13:29 #1
hmm.. nice.. dette Quadro kort kost meget mere.. så du er temmlig heldig vis det er det

http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=quadro4xgl

har du opdateret driveren?
Kortet er ikke modificeret vel?
Avatar billede commander Nybegynder
24. juni 2002 - 13:40 #2
RIGTIG godt kort quadro hvis det er et quadro skal du vist bare være glad,.. Quadro er den nye GF4 chip som kan køre blandt andet FULD (altså 8 x8 eller sådan noget) antialliceren i fuldskærm med meget mer derfor er Quadro som også har 128 mb - ram meget meget bedre !
Avatar billede commander Nybegynder
24. juni 2002 - 13:42 #3
Du kan jo altid checke hvor hvidt det har 128 mb ram i egenskaber for skærm (højreklik på skrivebord - egenskaber-indstilinger-advanceret-geforce 4xxxxx) - der står også hvilket kort det er, da det er driverne der finder det der. :)
Avatar billede commander Nybegynder
24. juni 2002 - 13:44 #4
taget fra navidia's hp: (Standard for Workstation Graphics
The ideal solutions for designers who require the highest performance and ultimate features, including:
Mechanical CAD designers
Creative professionals)

så et meget godt kort hvis det er det !
Avatar billede commander Nybegynder
24. juni 2002 - 13:48 #5
En meget nemere måde at se på om det er et quadro er der 2 skærm udgange det er der nemlig på quadro
Avatar billede Peter Praktikant
24. juni 2002 - 14:17 #6
på chippen står der GF4 ti4600 og selvfølgelig har det 128 mb ram, det har alle ti4600.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. juni 2002 - 14:18 #7
hvor har du købt kortet?

er det modificeret?
Avatar billede Peter Praktikant
24. juni 2002 - 14:24 #8
jeg har købt kortet brugt, er ikke klar over hvor det er købt oprindeligt da jeg ikke lige har kvitteringen her. Jeg tror ikke det er modificeret, der er i hvert tilfælde ikke noget at se.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. juni 2002 - 14:27 #9
du kan se her hvilket modstande der skal pilles ved..

http://www.tweakup.dk/quadrocentral/kort/gf4/gf4ref.htm

er der pillet ved dem?

http://www.tweakup.dk/quadrocentral/quadroinfo.htm
Avatar billede Peter Praktikant
24. juni 2002 - 14:32 #10
kan du fortælle mig hvor de modstande sidder henne? Jeg har kigget på billedet og kan ikke lige se noget som helst.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. juni 2002 - 14:33 #11
du skal kigge efter R962 og R963 på dit kort (og det er småt)
Avatar billede Peter Praktikant
24. juni 2002 - 14:36 #12
det prøver jeg lige at gøre.
Avatar billede Peter Praktikant
24. juni 2002 - 14:53 #13
der sidder en modstand på R963 og ingen på R962, det kunne godt se ud som der er blevet loddet deromkring. Betyder det, at sælger har modificeret kortet? Hvis det er tilfældet er garantien vel røget.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. juni 2002 - 14:56 #14
hvis der loddet (modificeret) så er garantien gået!

men du har jo fået en Quadro4 900 XGL ;o) som bruge i professionelle 3D virksomheder.. og det er mindst ligeså hurtigt som et alm TI4600 kort!

hvad gav du da for det ;o)
Avatar billede Peter Praktikant
24. juni 2002 - 15:04 #15
2100 kr. Men jeg er ikke helt tilfreds, han sagde selv, at der var 2 år og 10 måneders garanti på kortet, det var jo løgn.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. juni 2002 - 15:28 #16
hvis det er modficeret.. så er der ikke garanti på mere!
Avatar billede Peter Praktikant
24. juni 2002 - 15:31 #17
er jeg blevet snydt? Altså med hensyn til prisen.
Tak for hjælpen.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
24. juni 2002 - 18:24 #18
Takker for Pointz!

2100kr for et Quadro 900 XGL som normalt koster 10.000kr+

jeg synes ikke du er blevet snydt, men der er bare ikke garanti på ;o)
Avatar billede Peter Praktikant
24. juni 2002 - 18:34 #19
jeg har lige snakket med ham, det er åbenbart nogle kort hans arbejde køber, de har en teknikker der flytter modstanden og har derefter selv garantien. Så han har sendt mig et garantibevis på kortet.
Hvordan kan det være det koster så meget? Har du et link?
Hvis det er den eneste ændring kan jeg ikke se nogen grund til prisforskellen.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. juni 2002 - 11:12 #20
http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=quadro4xgl

hvis du ser her http://www.tweakup.dk/quadrocentral/quadroinfo.htm nederst så er der en tabel.. du kan se at Quadro understøtter flere features en Geforce!
Quadro har sin styrke i grafiske miljøer, da den er kraftigere nå det kommer til visse ting..
jeg kan desværre ikke hjælpe mere..
men hvis du laver en hurtig søgning på eks. www.alltheweb.com på Quadro4 så finder du sikkert mange links omkring det!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. juni 2002 - 11:19 #21
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. juni 2002 - 11:24 #22
fandt nogle priser..
http://www.nextag.com/PNY_QUADRO4_900_XGL~55073037z3znz300000zz1zzQuadro4_900XGLzmainz2-htm

http://www.nextag.com/HP_Nvidia_QUADRO4_900XGL~4243401z0znzzz1zzQuadro4_900XGLzmainz2-htm

men de ligger på ca 1000$ (ca 7500kr), så jeg var desværre lidt for hurtig med at sige 10.000kr +, men jeg mener bare at have se at et Quadro kort kostede så meget.. men der er jo nok sket en pris ændring siden ;o)
Avatar billede Peter Praktikant
25. juni 2002 - 11:24 #23
jeg kan bare ikke forstå, at hvis den eneste forskel på et GF4 og et Quadro er den modstand, at et Quadro kan være så meget dyrere.
Men tak for hjælpen.
Avatar billede Peter Praktikant
25. juni 2002 - 11:27 #24
jeg kan se, at det har 2 dvi-connectors, men alligevel.