Avatar billede tim_rose Nybegynder
24. juni 2002 - 08:19 Der er 9 kommentarer

form mail php script.

Hej med jer.
Jeg sidder med et stort problem, jeg sidder og arbejder på en hjemmeside og til det har jeg siddet i flash, jeg har lavet en form-mail side der skal kommunikere med et php script. Jeg syntes jeg har gjort nødagtig som der skulle gøres (tutorial), men der er noget galt for den sender ikke.
Jeg arbejder på en Qube3 server, og har prøvet at lægge begge dokumenter i samme mappe osv.
Så hvis der er en der kan hjælpe mig til at få det til at virke ville det bare være for cool.

Jeg vedlægger flash actionscript og php script.

php-scriptet:

<?
$ToEmail = "rose@litoryk.dk";

##$ToName = "tim rose";
$ToSubject = "mail fra internettet";

$EmailBody = "Sent By: $navn\nemail: $Email\nemne: $Company\n\nsp Sent:\n$ToComments\n\nSender Heard About Site From: $HearAbout\n";

$EmailFooter="\nThis message was sent by: $navn from $REMOTE_ADDR If you feel that you recieved this e-mail by accident please contact us at www.somesite.com";

$Message = $EmailBody.$EmailFooter;

mail($ToDTP." <".$rose@litotryk.dk.">",$Toemne, $sp, "From: ".$navn." <".$Email.">");

Print "_root.Mail.dyna=Complete - Your mail has been sent";

?>

flAsh-actionscriptet:
on (press, release) {
    if (!Email.length || Email.indexOf("@") == -1 || Email.indexOf(".") == -1) {
        dyna = "Intast venligst en gyldig e-mail adresse";
    } else if (!navn.length) {
        dyna = "Indtast venligst deres navn før du sender mailen";
    } else if (!sp.length) {
        dyna = "skriv venligst et spørgsmål";
    } else {
        loadVariablesNum("rose.php", "0", "POST");
        dyna = "Sender......et øjeblik...........";
    }
Avatar billede moebius Nybegynder
24. juni 2002 - 08:23 #1
Luk det ene spørgsmål!
http://www.eksperten.dk/spm/228098
Avatar billede tipsen Nybegynder
24. juni 2002 - 11:34 #2
Det er vel meget fair at have spørgsmålet begge steder selvom det er mod reglerne... - eks. kan jeg ikke en brik flash, så hvis nåles findes i Flash-høstakken, finder jeg den hvertfald ikke...
Avatar billede tipsen Nybegynder
24. juni 2002 - 11:34 #3
nåles -> nålen!
Avatar billede tipsen Nybegynder
24. juni 2002 - 11:36 #4
rose@litoryk.dk -> rose@litotryk.dk
Avatar billede tipsen Nybegynder
24. juni 2002 - 11:36 #5
hvorfra kommer variablen $ToDTP?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. juni 2002 - 11:14 #6
spørgsmål må kun oprettes én gang.

Nu har du godt nok lukket det andet, hvilket er fint nok. Husk bare at point i dette skal gives til den bruger der allerede har besvaret dit spørgsmål i det andet.

NanoQ/coadmin
Avatar billede tim_rose Nybegynder
25. juni 2002 - 14:09 #7
tak for hjælæpen.

Tim
Avatar billede tim_rose Nybegynder
25. juni 2002 - 14:10 #8
...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. juni 2002 - 14:28 #9
tim_rose, det kan ikke accepteres at du tager point selv...

hoejrup har fortjent dem.

NanoQ/coadmin