Avatar billede wulle Nybegynder
23. juni 2002 - 20:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

.bin

Hvordan redigerer jeg en bin fil ? Eller hvordan laver jeg en indholdet i en txt fil til en bin. Sagen er at jeg har en af hver, og at jeg er ret sikker på at indholdet i txt filen viser indholdet i bin filen. Txt filen har jeg redigeret så kan den nu konverteres til bin ?
Avatar billede ascii Nybegynder
23. juni 2002 - 20:17 #1
Omdøb din .txt fil til .bin
Avatar billede ascii Nybegynder
23. juni 2002 - 20:17 #2
Du kan åbne den med notepad
Avatar billede wulle Nybegynder
23. juni 2002 - 20:36 #3
Tak for forslaget. Men så nemt er det ikke. bin fylder 820 byte og txt 317 byte
Avatar billede kov Nybegynder
11. juli 2002 - 16:07 #4
Er du sikker på at bin filen indeholder det samme som tesktfilen??

Teskt og binære filer er i pricippet identiske -forskellen opstår først når du tolker på indholdet. I en tekstfil opfattes f.eks tegn nr. 10, 13 og 26 som specialtegn (line feed, carrige return og end-of-file) mens alle tegn tolkes ens hvis du tolker filen som en binær fil. Hvis de to filer indeholder det samme bør de derfor også være lige store.

Binære filer bruges gernerelt til programkode og andre ting der ikke skal læses af mennesker mens tekstfiler som navnet, sjovt nok, siger oftest indeholder simpel tekst.....

Du kan, som ascii skriver, åbne både den biænre og tesktfilen i notebook. Du resikerer dog at den binære fil "ser sjov ud" da den kan indeholde ekstra/ mangle de ovenstående specialtegn. Hvis de vil redigere i en binær fil bør du bruge en hexidecimal editor som f.eks hex workshop.

V.H KOV
Avatar billede wulle Nybegynder
18. juli 2008 - 08:16 #5
VEDIT løste problemet