Avatar billede vdsl Nybegynder
23. juni 2002 - 00:59 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Coolpix 995 - OK kamera ?

Hvordan er kvaliteten på et Coolpix 995, også set iforhold til alle de nye kameraer der er kommet i denne prisklasse ?

Prisen på et Coolpix 995 er kommet under 5000.- og så begynder det jo at blive en pris der er til at forstå.
Avatar billede sif4ever Nybegynder
23. juni 2002 - 01:24 #1
Ja, det er et helt suverænt kamera.

Selv mere om her, flere kunder er meget tilfredse med kameraet.

http://www.edbpriser.dk/default.asp?Sted=Hardware&ID=1324667894
Avatar billede vdsl Nybegynder
23. juni 2002 - 02:09 #2
Jeg havde et Canon G2 i tankerne men synes at ~8000.- for et kamera er lige i overkanten, det jeg umiddelbart vil pege på ved 995'ern er størrelsen, kompakt kan kan ikke just sige at det er. Jeg har flere gange kigget på et 995, da kostede det ca. 10K
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
23. juni 2002 - 07:19 #3
Rigtigt godt kamera, men du kan selvfølgelig altid finde små "klagepunkter" og små ulemper.
Jeg synes at reaktionstiden fra tryk til billedet er taget, kan føles som evigheder, men det er vist en vanesag, når bare resultatet bliver noget man kan bruge.
Avatar billede vdsl Nybegynder
23. juni 2002 - 11:36 #4
Selve størrelsen var noget man kunne leve med, men jeg søger efter et kamera som kan tage billeder i serie, noget i stil som et analogt spejlrefleks kamera, så det kan godt ske at 995 ikke er det kamera jeg skal gå efter.Det kræver vel at der er indbygget "cache" som mellemlager til billederne ?
Avatar billede dribble Nybegynder
24. juni 2002 - 18:15 #5
ndsl ---> http://www.edbpriser.dk/default.asp?Sted=Hardware&ID=1324667894

har det selv....det kan tage billede-serie op til 8 stks efter hianden....det kan lave 38 sek. mpeg film i ganske god opløsning, det kan tager panorama billeder (med lidt ekstra udstyr) + meget mere

det der er et minus er: lidt stort - medfølger kun 16 mb kort (og det kan man jo ikke bruge til noget)
Avatar billede vdsl Nybegynder
25. juni 2002 - 05:43 #6
Er der noget kamera som kommer op på den samme kvalitet som 995'ern, men som fylder mindre ?
Avatar billede vdsl Nybegynder
30. juni 2002 - 16:09 #7
Underligt nok kan jeg pludselig ikke finde 995'ern på EDBpriser.... ? :-/
Avatar billede vdsl Nybegynder
01. juli 2002 - 21:43 #8
Lukker spg.