Avatar billede dcdc Nybegynder
18. juni 2002 - 08:57 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Win-xp på en win-2000 server

Min server kører win2000 og 10 computere med win98 er på - uden problemer. Min nyeste kører win-xp men skal åbenbart kobles på serveren på en anden måde? Hvordan?
DC
Avatar billede thomasd Nybegynder
18. juni 2002 - 09:00 #1
Har du oprettet et domæne?
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2002 - 09:00 #2
Har du installeret protokollerne og kan du slet ikke se din server under hele netværket ?
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2002 - 09:10 #3
Og du har husket at sætte den i samme arbejdsgruppe ?
Avatar billede dcdc Nybegynder
18. juni 2002 - 09:20 #4
Den nye er - ligesom de gamle - oprettet i et 'Active Directory'.
Fra den nye kan serveren ikke ses, men det kan en anden computer på nettet.
Tilsyneladende får den tildelt en IP, men har ikke adgang til DNS.
Avatar billede thomasd Nybegynder
18. juni 2002 - 09:21 #5
Hvis du har oprettet et domæne.
Skal du højre-klikke på My computer gå i properties.
Vælg fanebladet Network Network Identification, klik på properties.
I ruden domain klikker du på prikken og indtaster dit domæne navn og klikker ok, hvorefter du vil blive spurgt om administrator navn og password, det indtaster du så, fortvivl ikke hvis det tager lidt tid inden den svarer igen.
Nu skulle den gerne skrive Welcome to "dit domæne navn", og så skulle det gerne virke.
Avatar billede dcdc Nybegynder
18. juni 2002 - 09:31 #6
Jeg er i tvivl om domænenavnet (selv om det lyder lidt dumt :))
Avatar billede thomasd Nybegynder
18. juni 2002 - 09:38 #7
Du kan se dit domæne navn i AD.
Avatar billede dcdc Nybegynder
18. juni 2002 - 09:41 #8
- og det er ADM2
og under ADM2.local er lavet en mappe 'kontorfolk'
Men den nye siger 'en domænecontroller for domæne ADM2 kunne ikke kontaktes' ???
Avatar billede thomasd Nybegynder
18. juni 2002 - 10:21 #9
Har du checket alle netværksopsætninger?
Avatar billede dcdc Nybegynder
18. juni 2002 - 10:43 #10
For TCP/IP har jeg følgende:
IP-indstillinger: DHCP-aktiveret (det er vist ok)
DNS: DNSadressen er indsat. Men så er jeg i tvivl: I DNS-suffix for denne forbindelse har jeg admserver.ADM2.local ???
Skal der derefter hak i 'brug denne forbindelses domænenavn i DNS' ??
Avatar billede thomasd Nybegynder
18. juni 2002 - 10:46 #11
Tja, det mener jeg at den skal.
Avatar billede dcdc Nybegynder
18. juni 2002 - 10:49 #12
Jeg kan ikke under 'skift computernavn' få computeren på et domæne - mon ikke det er her det er galt?
Avatar billede dcdc Nybegynder
18. juni 2002 - 10:54 #13
Kan det være at serveren (win2000) kun står til at tillade win98 klienter?
Avatar billede thomasd Nybegynder
18. juni 2002 - 10:59 #14
Det tror jeg ikke.
De gange jeg har haft problemer med at koble klienter på netværk, har det været netværksopsætningen på klienten det har været galt med.
Du kan evt. oprette klienten i AD og se om du, så ikke kan få lov at melde den ind i domænet.
Avatar billede dcdc Nybegynder
18. juni 2002 - 11:09 #15
Foreløbig tak- jeg eksperimenterer lidt...
Avatar billede thomasd Nybegynder
18. juni 2002 - 11:29 #16
Det er bare iorden.
Held og lykke.
Hvis du finder svaret må du godt lige poste det her.
Mvh.
Thomas