Avatar billede killerviruz Nybegynder
17. juni 2002 - 17:35 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Spil + XP PRO = Crash

Jeg har et stort problem med Windows XP PRO.
Hver gang jeg kører et spil som enten benytter sig af Direct3D eller OpenGL, minimerer XP automatisk spillet konstant.
Dvs. at umidlbart efter jeg har startet spillet op, minimerer XP det til processlinien.
Dette gælder også hvis jeg prøver at maksimere spillet igen.
Nogen der kender en løsning på dette problem???
Avatar billede resten Nybegynder
17. juni 2002 - 17:55 #1
har du opdateret dine driver ? ellers prøv det.
Avatar billede killerviruz Nybegynder
17. juni 2002 - 18:46 #2
Har opdateret alle mine drivers.
Meget mystisk for for så sent som i går kunne jeg sagtens køre GTA3 uden problemer, men i dag gad den så heller ikke mere, selvom jeg ikke har ændret systemet eller installeret andre drivere siden.
Avatar billede resten Nybegynder
17. juni 2002 - 19:04 #3
Har du lagt den pacth ind til GTA for den kan køre på xp?
Avatar billede killerviruz Nybegynder
17. juni 2002 - 19:11 #4
Jeps, gjorde jeg inden jeg installerede det...
Avatar billede resten Nybegynder
17. juni 2002 - 19:20 #5
Hmm skal du ikke indstalerer det først og derefter køre den pacth.
Avatar billede killerviruz Nybegynder
17. juni 2002 - 19:26 #6
Mener du ikke den OpenGL patch fra Microsoft???
Avatar billede killerviruz Nybegynder
17. juni 2002 - 19:43 #8
Jeps, den patch har jeg installeret.
Den har sådan set ikke noget med GTA3 at gøre jo... bare generelt en 3d-patch til XP ;)
Avatar billede resten Nybegynder
17. juni 2002 - 19:48 #9
Hmm ja så ved jeg ikke hvad fanden ?
Men ellers prøv at sætte det til en anden komplitet ved at højreklikke på det.
Avatar billede killerviruz Nybegynder
17. juni 2002 - 20:04 #10
Har jeg skam også prøvet...
Jeg har også prøvet at indstille den til at køre maksimeret altid...
Avatar billede resten Nybegynder
18. juni 2002 - 07:58 #11
Hmm ja så ved jeg sku ikke desvære :\
Avatar billede trygleren Nybegynder
20. juni 2002 - 00:52 #12
Hvis det er generelt for alle spil/applikationer der gør brug af APIerne OpenGL og Direct3D tvivler jeg på det er selve XP der er problemet. Det er nok mere en DirectXfejl. Der kan være sket en del ting og sager. Du kan jo prøve at installere den spritnye DirectX der er kommet. www.microsoft.com/directx
Avatar billede killerviruz Nybegynder
20. juni 2002 - 01:42 #13
Så vidt jeg ved, så er den nyeste officielle release af DX v8.1, som jo også følger med WindowsXP...
Du taler måske om DX v9.0, men den er da ikke udgivet endnu, eller tager jeg fejl???
Avatar billede resten Nybegynder
20. juni 2002 - 08:19 #14
Nej brug du bare den som er i xp (8,1) den anden er ikke frigivet endnu,Og hvis du skal teste den skriver du bare dxdiag i kør.
Avatar billede killerviruz Nybegynder
20. juni 2002 - 14:12 #15
Har lige prøvet at diagnosticere DirectX, og den fandt ingen problemer.
GTA3 virker igen nu, efter et par reboots... men jeg oplever stadig problemet med fx Aliens vs. Predator 2.