Avatar billede ket Nybegynder
17. juni 2002 - 12:16 Der er 7 kommentarer

vpn på en windows 2k server med en dlink di-804

kan kan ikke få min vpn server til at virker ude ( internetttet ) men godt inde fra (lokal net hvordan sætter jeg min d-link op så det virker???
hjælp hurtig helst
Avatar billede becko Nybegynder
17. juni 2002 - 14:42 #1
du kan sætte 804 optil at port mappe til din lokale ip på serveren, du skal huske at åbne for port 1723.
Avatar billede ket Nybegynder
17. juni 2002 - 15:36 #2
Men jeg vil helst ikke have åbnet for alt i routeren
Avatar billede becko Nybegynder
17. juni 2002 - 15:45 #3
nej selvfølgelig ikke, du skal mappe alle indkomne requests på port 1723 til serverens interne ip adresse, således er det kun VPN forespørgsler der når ind til serveren, herefter handler sikkerheden så om den protokol du køre på VPN (jeg mener ikke d-link 804 kan kører IPSec)f.eks. pptp.
jeg kan ikke huske om det kun er TCP port 1723 eller om det også er UDP 1723 der skal mappes.
tjekker det, men kan først vende tilbage i aften.

8)
Avatar billede ket Nybegynder
17. juni 2002 - 20:19 #4
ok men jeg kan ikke få det til at virker jeg har prøvet at sætte begge porte både 1723 udp og tcp.

men jeg er helt ny med sådan en router
Avatar billede becko Nybegynder
17. juni 2002 - 23:12 #5
Den har en funktion der hedder VPN pass trough, den skal pege på din authentication server, jeg tog fejl tidligere d-link 804 kan køre IPSec, via pass trough funktionen.
Avatar billede cvp Nybegynder
19. juni 2002 - 17:05 #6
Prøv evt. at se på:

http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/TechNet/columns/tips/15tipsfo.asp

Der har jeg fundet mange gode fif, men kan ikke sige om det kan hjælpe dig.

Jeg kunne ikke få VPN til at køre på en Linksys router - selvom jeg aktiverede 1723 og 47 (i følge den side)

Så skiftede jeg til Cisco 806 - nu køre det bare som det skal :o)
Avatar billede ket Nybegynder
03. juli 2002 - 11:02 #7
ok nu har jeg prøvet at åbne hele routeren men det virker stadivæk ikke
:o( og jeg har også prøvet at åbne 1723 tcp og udp men det virker stadivæk ikke