Avatar billede gumm14 Nybegynder
15. juni 2002 - 16:02 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

HDD

Hej

Jeg skal ud og købe en ny HDD, nu kunne jeg bare godt tænke mig at I hjalp Mig med at vælge hvilken HDD Jeg skal købe. Hvilken en af følgende er bedst, og hvorfor?:

Denne Seagate: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374628021

Denne Maxtor: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374597897

Eller denne Maxtor: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374607982
.
Er det bedst at have en høj eller lav ms?
Og hvad betyder "fluid"?

MVH Gumm.
Avatar billede eagleeye Praktikant
15. juni 2002 - 16:04 #1
Jeg ville købe denne:

Denne Maxtor: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374597897

pga af fluid.. Det er et nyt ophængs ssytem som gør den ikke skulle larme så meget.
Avatar billede eagleeye Praktikant
15. juni 2002 - 16:05 #2
Lav ms Høj RPM
Avatar billede eagleeye Praktikant
15. juni 2002 - 16:07 #3
Ok prøvet lidt mere forklaring.
Seek timer i ms skal være så lav som mulight og er søge tiden på harddisken, hvordan den lige måles ved jeg ikke.

Spin: i RPM er omkreningshastigheden, omgange pr minut. Jo højre jo hurtigere er den til at flytte data. Jo højre jo mere støj kommer der så fra drevet.
Avatar billede spunk13 Nybegynder
15. juni 2002 - 16:08 #4
Hvis jeg var dig så ville jeg tage et kig i den menu der hedder "bedømmelser", der fortæller mange andre købere om produktet.
Der kan du nemlig også få at vide hvad der er godt og hvad der er skidt ved den :)
Avatar billede simonj Nybegynder
15. juni 2002 - 16:09 #5
western digital..
Avatar billede simonj Nybegynder
15. juni 2002 - 16:10 #6
fluid betyder lownoise
Avatar billede gumm14 Nybegynder
15. juni 2002 - 16:17 #7
Okay, lader dette spm stå til engang imorgen.
Mange tak indtil videre.
Avatar billede niklaj Nybegynder
15. juni 2002 - 23:16 #8
Der har været glimrende besvarelser på de andre spm. så jeg vil kun svare på det ene.

Fluid: De bruger en væske i kuglelejet(mener det er der) der gør at den ikke støjer så meget, da væsken skulle mindste gnidningsmodstanden og også levetiden(hvilket der ikke er vigtig, om den lever en livstid eller to, til den tid er harddiskene jo en helt anden størrelse)
Avatar billede gumm14 Nybegynder
16. juni 2002 - 11:53 #9
Tak for svarene :)
Avatar billede niklaj Nybegynder
16. juni 2002 - 12:41 #10
tak selv
Avatar billede spunk13 Nybegynder
16. juni 2002 - 19:45 #11
Hedder det ikke selv tak? :P
Avatar billede niklaj Nybegynder
17. juni 2002 - 12:19 #12
jo men jeg hørte engang en sig tak selv og det synes jeg lød tilpas dumt til at jeg selv ville sige det(når jeg altså nu en sjælden gang husker det:-)