Avatar billede jemt Nybegynder
13. juni 2002 - 19:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

frames

Hej.

Kan jeg skjule de irriterende frames-streger - eller borders eller what ever. Der er trælse.

Jeg vil gerne følge standarden, og kan derfor ikke bruge frameborder. Kan man evt. med noget style-alike ?
13. juni 2002 - 19:23 #1
Fornuftigt.

http://www.w3.org/TR/html4/present/frames.html
frameborder="0" er valid HTML 4.0

/Casper www.enter-s.dk
13. juni 2002 - 19:24 #2
16.2.2 The FRAME element
<![ %HTML.Frameset; [
<!-- reserved frame names start with "_" otherwise starts with letter -->
<!ELEMENT FRAME - O EMPTY              -- subwindow -->
<!ATTLIST FRAME
  %coreattrs;                          -- id, class, style, title --
  longdesc    %URI;          #IMPLIED  -- link to long description
                                          (complements title) --
  name        CDATA          #IMPLIED  -- name of frame for targetting --
  src        %URI;          #IMPLIED  -- source of frame content --
  frameborder (1|0)          1        -- request frame borders? --
  marginwidth %Pixels;      #IMPLIED  -- margin widths in pixels --
  marginheight %Pixels;      #IMPLIED  -- margin height in pixels --
  noresize    (noresize)    #IMPLIED  -- allow users to resize frames? --
  scrolling  (yes|no|auto)  auto      -- scrollbar or none --
  >
]]>

http://www.w3.org/TR/html4/present/frames.html#adef-frameborder

/Casper www.enter-s.dk
Avatar billede jemt Nybegynder
13. juni 2002 - 19:46 #3
findes der ikke noget i stil med:
style="frameborder: #999999"  ??
Avatar billede jemt Nybegynder
13. juni 2002 - 19:46 #4
noget med lidt farve.. skal selvfølgelig oxo følge standarden
Avatar billede jemt Nybegynder
13. juni 2002 - 20:02 #5
.. ?
Avatar billede jemt Nybegynder
13. juni 2002 - 20:03 #6
Problemet er, at mine sider er grå, og nu kan jeg se hvor frameborderne plejer at være - der er nemlig hvide streger efter dem..
Avatar billede jemt Nybegynder
13. juni 2002 - 20:11 #7
..