Avatar billede sif Nybegynder
12. juni 2002 - 15:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Pc'er der skal kunne spille spil sammen

Ekspert søges til at give svar på:
Jeg har 5 maskiner der skal kobles sammen så de kan spille med /mod hinanden.System WinMe
Maskinerne er på et lokalt netværk.
1. Vil det være bedst at de 5 maskiner er koblet sammen uden om netværket eller kan det lade sig gøre med det bestående netværk.
2. Der skal spilles med programmer der er installeret på maskinerne.
VH Sif

Avatar billede pilfinger Nybegynder
12. juni 2002 - 15:09 #1
Jeg ville skifte windows (meget elendig) ud med xp eller 2000 :)
Avatar billede pilfinger Nybegynder
12. juni 2002 - 15:10 #2
win 2000 er godt til netværk.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
12. juni 2002 - 15:10 #3
det er jo irelevant! du kan jo sagtens spille på netværket! kan ikke helt se hvad problemet ligger i?
Avatar billede commander Nybegynder
12. juni 2002 - 15:10 #4
Det bedste ville selvfølge lig være et direkte kabel (seriel) men da det er mer end 2 computer er den eneste løsning at køre det via Lokal netværk (LAN) vilket gør det muligt at spille Fks. CS der på (det er ikke muligt via direkte  kabel) så Et LAN netværk er det bedste !
Avatar billede commander Nybegynder
12. juni 2002 - 15:10 #5
MR bob kom 1 sekond før mig DAMN
Avatar billede radiohead Nybegynder
12. juni 2002 - 15:11 #6
bare installer din IPX protokol, så virker lortet perfekt :)
Avatar billede commander Nybegynder
12. juni 2002 - 15:12 #7
Pilfinger Windows ME er godt hvis du er heldig det kan også sutte hvis du er uheldig men Windows ME er udmærket til spil det er W2K ikke (fks. CS sucker i w2k) WindowsXP kommer til at koste 5000.- dask for at spille men han har windows ME, så det skal han sefølgelig bruge ;)
Avatar billede herman01753 Nybegynder
12. juni 2002 - 16:51 #8
radiohead har ret, hvis pc'erne allerede er koblet sammen i et lokalnetværk, skal du bare installerer ipx protokol. så slipper du for at sætte tcp/ip netværk op i dine spil, hvilket kan være noget bøvl i de ældre versioner af windows. held og lykke
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
12. juni 2002 - 17:56 #9
Vil lige sige at jeg ikke har problemer med at spille nye spil i Windows 2000... Kører CS, Quake3 og en masse flere, eneste der er problemer med er gamle dos spil, men synes ikke de kører /bedre i windows xp..

Net-værk er helt klart bedst i win2000, i winXP har der været nogle problemer..
Avatar billede herman01753 Nybegynder
18. juni 2002 - 13:52 #10
det med om du kan spille spillene, har ikke rigtigt noget med netværket at gøre. Hvis du kan spille spillene i "single player", så er det, det handler om netværk. Der er det klart nemmest at bruge IPX protocol, da det hele så kører automatisk. hvis du bruger TCP/IP, skal du manuelt sætte de pc'ere som skal spille sammen, op til at køre på samme net, og lave indstillinger omkring at være server for et spil(dette gør man inde i spillene.).

hvad angår om spillene er gamle, har det intet at gøre med netværksprotokollen, det er udelukende et spørgs,ål om dit "nye" styresystem, er kompatibelt med dit gamle spil.
god fornøjelse, hilsen Morten