Avatar billede sjoller Nybegynder
12. juni 2002 - 10:04 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

2 forskellige LAN-connections

Jeg forbinder til mit netværk derhjemme og jeg forbinder til mit netværk på kontoret og skolen. Derhjemme bruegr jeg faste IP og på kontoret / skolen bruger de dynamiske.
Jeg er derfor nødt til at have to forskellige forbindelser hvis jeg ikké skal ind at ændre forbindelsen hver gang jeg skifter. Når jeg forsøger at oprette en ny LAN forbindelse ender den med bare at overskrive den eksisterende. Hvordan opretter jeg 2 forskellige LAN forbindelser ?
12. juni 2002 - 10:07 #1
lytter med
Avatar billede becko Nybegynder
12. juni 2002 - 10:12 #2
Lav 2 hardware profiler, så vælger du i opstarten, ellers skal du bruge 2 netkort.
Avatar billede pilfinger Nybegynder
12. juni 2002 - 10:15 #3
Avatar billede becko Nybegynder
12. juni 2002 - 10:19 #4
Jeg formoder at du har en bærbar der går med dig hjem fra arbejde, er det korrekt
Avatar billede konex Nybegynder
12. juni 2002 - 10:20 #5
gå ind under netværks indstillinger - fanebladet generelt - vælger IP/TCP - egenskaber

under IP indstillinger sætter du den til hent ip automatik.

under fanebladet der hedder alternativ konfiguration sætter du den faste IP.
Avatar billede sjoller Nybegynder
12. juni 2002 - 10:41 #6
becko >> korrekt...
pilfinger >> lækkert... ;-)
konex >> Det var lige det !!! Tænk at jeg havde overset den... jeg har simpelthen rodet mig selv blind... :-D Men hvordan får jeg den til at spørge på dem, for det har jo ikke virket indtil videre selvom den alternative har stået til "automatic" ?
Avatar billede sjoller Nybegynder
12. juni 2002 - 10:42 #7
becko >> men dit første forslag er helt i skoven, og forresten virker det ikke... den overskrev stadigvæk den eksisterende LAN indstilling
Avatar billede becko Nybegynder
12. juni 2002 - 10:45 #8
konex >> hvilket OS (det vil jeg også kunne ;)
Avatar billede becko Nybegynder
12. juni 2002 - 10:47 #9
aldrig i skoven 8)
ellers kunne du ikke se hvad jeg skriver, men inden vi tager den lange hvilket OS
Avatar billede sjoller Nybegynder
12. juni 2002 - 10:47 #10
WinXpPro... og det ser ud til at virke... Nu glæder jeg mig til at komme hjem og prøve den alternative. Det interessante er at fanebladet først kommer frem hvis at den generelle indstilling står til "automatic"... snedigt, simpelt og sgudda egentlig temmelig brugervenligt...
Avatar billede sjoller Nybegynder
12. juni 2002 - 10:48 #11
becko >> hehe... Når du siger at skulle vælge i starten så ser jeg det at skulle vælge to forskellige brugerprofiler og det synes jeg da egentlig ikke lød særlig snedigt når man er vant til andet en Win95... ;-)
Avatar billede becko Nybegynder
12. juni 2002 - 10:49 #12
ØV den æder jeg 8)
kører w2k
Avatar billede sjoller Nybegynder
12. juni 2002 - 10:50 #13
becko >> hvis du havde lagt mærke til i hvilken kategori spørgsmålet er oprettet ville du måske også bede dit spørgsmål ang. OS blive strøget fra ovenstående... ;-)
Avatar billede becko Nybegynder
12. juni 2002 - 10:52 #14
Ja Ja du blir ved 8)
Avatar billede sjoller Nybegynder
12. juni 2002 - 19:40 #15
konex >> Den er bare lige i vinkel.... Tak mange gange for hjælpen !  :-D