Avatar billede gumm14 Nybegynder
10. juni 2002 - 22:17 Der er 19 kommentarer og
3 løsninger

Installere Win. XP.

Hej alle sammen.

Jeg havde nogle problemer med Windows XP og skulle derfor reinstallere, men det virker altså ikke rigtigt.
Den booter fint op på min Windows XP Pro. CD og det installationen går som den skal, lige indtil der hvor den skal genstarte. Når den genstarter siger den at den vil fortsætte installationen når den har genstartet, det gør den bare ikke. istedet for at fortsætte installationen startet den bare installationen om.
Jeg har prøvet at formatere og starte helt om et par gange nu, men det virker heller ikke.
Når den vil boote på CD'en skriver den "Press any key to boot from cd", eller noget i den stil. Hvis jeg så lader være med at trykke på nogen knap, skriver den "Couldn't open drive multi(0)disk(0)rdisk(0)partiton(1)
NTLDR: Couldn't open drive multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)".
Hvis jeg så booter op uden Win XP CD'en i, skriver den
"NTLDR is missing
Press any key to restart"
Nogen der ved hvad der er galt?
Jeg tror ikke det er selve CD'en den er gal med, det sker nemlig også når jeg prøver at installere Windows 2000.

MVH Gumm.

Avatar billede frosig Nybegynder
10. juni 2002 - 22:26 #1
Det lyder lidt mærkeligt... Har du prøvet at slette alle partitioner på disken og så lade XP's installation oprette dem igen? Og er du sikker på, at BIOS'en har fundet din hdd og at den er sat til at boote fra den? Jeg mener at have oplevet noget lignende engang hvor min BIOS havde "glemt" min hdd
Avatar billede gumm14 Nybegynder
10. juni 2002 - 22:30 #2
Hvordan sletter man alle partitionerne?
BIOS booter fra CD-rom drevet, ellers kan man jo slet ikke komme igang med installationen, eller? Jeg har måske misforstået noget?
Hvordan checker man om BIOS har glemt min HDD? Hvis HDD kan ses i BIOS, betyder det så at den ikke er glemt?

MVH Gumm.
Avatar billede gumm14 Nybegynder
10. juni 2002 - 22:38 #3
Jeg bliver nød til at smutte, Jeg sidder på computer café, har ikke flere penge og min tid er gået.
Sorry.
Vender tilbage imorgen.
Avatar billede bad24 Nybegynder
10. juni 2002 - 22:49 #4
Kender godt dette problem, du skal tage din CD ud inden, den når at boote, og så smide den I igen, lige efter.
Det er fordi den så vil boote fra CD'en og så installere igen.
En lidt dum bug i XP.
I Me skulle man trykke en tast for at den ville boote
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
11. juni 2002 - 00:37 #5
---
"I Me skulle man trykke en tast for at den ville boote"
---

Det skal man også i Windows XP.
Men du skal bare lade være med at sætte BIOS til at computeren skal boote fra Cd-drevet. Bare sæt den til at skulle boote fra f.eks. diskettedrevet og prøv så den samme fremgangsmåde som du gjorde før.
Du kommer ind i BIOS ved at trykke på F10 eller Delete under opstarten af computeren.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
11. juni 2002 - 00:37 #6
:)
Avatar billede bad24 Nybegynder
11. juni 2002 - 00:41 #7
Ja. Okay
Det skal jeg ikke kunne sige.
har du forstand på PHP?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
11. juni 2002 - 01:54 #8
Nej ikke PHP
Avatar billede gumm14 Nybegynder
11. juni 2002 - 20:25 #9
Fiskesuppe: Okay, så prøver jeg det :) Har du selv haft dette problem?
Bad24: Hvis nu Fiskesuppes forslag ikke virker, skal jeg så tage CD'en ud lige så snart PC'en genstarter, og smide den i igen så hurtigt som muligt?
Eller hvordan?
Avatar billede gumm14 Nybegynder
11. juni 2002 - 20:29 #10
Og Frosig: Det virkede desværre ikke det der med at slette partitionerne...
Avatar billede frosig Nybegynder
11. juni 2002 - 20:33 #11
Hvis du har fdisk, så kan du prøve med fdisk /mbr, ellers kan du være så heldig, at din harddisk producent har lavet et tool, der kan lege lidt med partitionen... Det virker som om, at det er partitionen, der driller
Avatar billede gumm14 Nybegynder
11. juni 2002 - 20:41 #12
Frosig: Jeg tror ikke det er en partition den er gal med, jeg prøvede at installere på både D og C partitionen, men måske er den gal med begge partitioner.
Avatar billede frosig Nybegynder
11. juni 2002 - 20:51 #13
Hvis nu at c-drevet indeholder en defekt boot record, så ændre det ikke noget, hvis du prøver at installere styresystemet på en anden disk... fdisk /mbr skulle også genskabe Master Boot Record'en... Hvis det ikke er boot record'en, så er det nok hele disken...
Avatar billede gumm14 Nybegynder
12. juni 2002 - 10:15 #14
Fiskesuppe: Det virker ikke...:-/
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
12. juni 2002 - 14:23 #15
Hvis du har fdisk'et harddisken(e), så skal du formattere dem lige bagefter hvis du vil installere noget på dem.
Avatar billede gumm14 Nybegynder
13. juni 2002 - 17:15 #16
Fiskesuppe: Jeg har ikke fdisket noget...
Frosig: Jeg forstår ikke helt hvad du mener med at "fdisk /mbr", hvordan gør jeg det?
Og hvad gør jeg så hvis det er hele disken?
Avatar billede frosig Nybegynder
13. juni 2002 - 19:43 #17
Hvis du har en bootdisk, der indeholder fdisk.exe, så skal du bare boote på den og så skrive fdisk /mbr, hvor du normalt bare ville skrive fdisk, for at starte programmet.
Avatar billede frosig Nybegynder
13. juni 2002 - 19:47 #18
Og hvad angår fiskesuppes kommentar om format af disken, så tror jeg ikke at det bliver et problem, for XP kan vist selv finde ud af det. Hvis du vil være sikker, så skal du lade være med at oprette nogle partitioner med fdisk. Nøjes med at slette den eller dem, der måtte være, for så er det sikkert, at XP selv vil oprette den/dem.
Avatar billede gumm14 Nybegynder
14. juni 2002 - 16:48 #19
Frosig: Jeg har en Win98 bootdisk, og jeg skrev "fdisk /mbr", men der skete ikke rigtig noget, er det meningen at man skal kunne se et eller andet specielt på skærmen efter man har skrevet det?
Og hvis jeg nu sætter en ny HDD i PC'en, løser det så problemet?
Avatar billede gumm14 Nybegynder
15. juni 2002 - 21:24 #20
Fandt selv ud af det.
Det er en Compaq PC jeg har, naar en Compaq PC booter op kommer der foerst saadan et Compaq logo, da det kom trykkede jeg Ecs, og saa kom der saadan en first time booter, og der valgte jeg saa min HDD. Det var aabenbart ikke nok bare at opsaette boot konfigurationen rigtigt i den normale BIOS.
Men mange tusind tak for jeres hjaelp.
Avatar billede bad24 Nybegynder
15. juni 2002 - 21:29 #21
Selv tak!
Avatar billede kjeller Nybegynder
06. januar 2004 - 21:57 #22
Gumm14 tak for hjælpen juhuuuuuuuu
forbandede compaQQQ  jeg har prøvet 4 aftener i træk.
gud ved om det er fordi jeg har gjort begge partioner aktive????
nå men tak alligevel.