Avatar billede tf_web Nybegynder
09. juni 2002 - 13:19 Der er 75 kommentarer og
1 løsning

Drømmer du om et webdesign bereau ???

Jeg går sådan og pønser på at starte et lille webdesign bereau, som skal levere design og programmerings løsninger til små og mellemstore firmaer. Jeg har bare et problem og det er at design og grafik ikke er min store evne og jeg kan sådan set ikke ret meget grafisk !

Programmering kan jeg i asp og html + delphi, som er et sprog til at lave selvstændige programmer i stil med word, excel, minestryger osv....

Jeg vil kun have henvendelser, hvis det har din interesse og at du er fra odense og omegn her på fyn.

Det du skal kunne !

Du skal kunne lave grafik og design meget proffesionelt på neveau med www.mobisend.dk/webcodes.dk og du skal være kanon til photoshop !!!
Du skal have erfaring med asp og html
være kreativ og arbejdssom og drømme om et sådan projekt her !
Bo på fyn i odense og omegn...!

Lyder dette interessant kan du rette henvendelse til mig på mail@mobisend.dk eller icq på 133146476

KUN SERIØSE henvendelser ønskes.....
-------------------------------------------------------------
Med venlig hilsen

Thomas Faugsted
ASP programmør og medstifter
WebCodes.dk
E-mail: Thomas@webcodes.dk
TLF: 40 61 64 31
Web: www.WebCodes.dk

Mangler du freelance asp programmering står WebCodes.dk altid til rådighed - så vel om det er store eller små opgaver.
-------------------------------------------------------------
Med venlig hilsen

Thomas Faugsted
ASP programmør og medstifter
WebCodes.dk
E-mail: Thomas@webcodes.dk
TLF: 40 61 64 31
Web: www.WebCodes.dk

Mangler du freelance asp programmering står WebCodes.dk altid til rådighed - så vel om det er store eller små opgaver.
Avatar billede razor Nybegynder
09. juni 2002 - 13:32 #1
Du bør nok finde dig et mere originalt navn. Her tænker jeg på http://webcode.dk :)
Avatar billede tf_web Nybegynder
09. juni 2002 - 13:52 #2
razor<<<< jeg ved at mit navn webcodes.dk er originalt nok og kan holde i branchen, men ingen siger at det lige er det navn som bliver brugt.... KUN SERIØSE INDLÆG !
Avatar billede madd Nybegynder
09. juni 2002 - 14:14 #3
Må give razor ret. Desuden virker www.webcodes.dk ikke.

Mvh. Mattias
Avatar billede tf_web Nybegynder
09. juni 2002 - 14:16 #4
ja men jeg ejer navnet, men har ingen serverplads endnu til det !!!
Avatar billede jens_jul Nybegynder
09. juni 2002 - 14:20 #5
det lyder rigtig fedt, jeg vil gerne være med. Jeg kan programmere i ASP og ACCESS + selvfølgelig alt grundlæggende HTML, CSS og Javascript.
Jeg er igang med PHP lige nu.

Hilsen
Jens
Avatar billede tf_web Nybegynder
09. juni 2002 - 14:22 #6
okay jens jul jeg kan kontaktes på icq 133146476
Avatar billede _michael_ Nybegynder
09. juni 2002 - 14:40 #7
Ok... Hvis det er prof-webdesign, så vil jeg sgu gerne være med, selvom jeg bor i København. Det layout der, det tager højest 2 timer at lave og så 2-3 timer til at spytte det ud i html.
Avatar billede tf_web Nybegynder
09. juni 2002 - 14:40 #8
okay du har ikke icq lars !!!
Avatar billede tommyf Nybegynder
09. juni 2002 - 14:41 #9
tf_web >> Lad være med, at opfatte dette indlæg negativt, men brug det i stedet for i dine overvejelser omkring dit navn.

Webcode registrerede deres domæne næsten 2 år før dig, og de er i samme branche som dig. Hvis de føler sig krænked, og mener at du efterliger dit navn, vil du nok tabe sagen.
Der er desuden et andet firma i København der også hedder Webcode, men det er to måneder yngrer end dem med adressen - så de ville nok også tabe.

Det er ligesom de mobildiskoteker der efterligner IN - det er ikke specielt fedt for dem, når IN så buster dem senere.
http://www.djz.dk/index.php3?visside=dokument&zoom_id=72&dok_type=3
Avatar billede tf_web Nybegynder
09. juni 2002 - 14:43 #10
jeg kan sige så meget at siden tod en dagh at lave i design og grafik da det skulle passe og ideerne skulle føres ud i livet !

men hvad kan du lave..... Michael !!!
Avatar billede tf_web Nybegynder
09. juni 2002 - 14:46 #11
tommyf - jeg er ligeglad, jeg har tingene i orden ang. kontakter osv... jeg er inde i varmen hos jubii A/S og vindenhund osv...

og desuden ligger navnet sku da ikke op ad, hva med netcoders.dk og netcodes.dk eller jubii.dk og ub.dk ( udtalelse på engelsk )ub-dk på engelsk !
Avatar billede tf_web Nybegynder
09. juni 2002 - 14:47 #12
hvis man hele tiden skal være bange for at starte noget og navnet ligger tæt på andet, så kan man aldrig nogensinde starte noget !!!
Avatar billede tf_web Nybegynder
09. juni 2002 - 14:50 #13
hvis det er noget seriøse henvendelser nogen af jer er kommet med smid mig en mail på mail@mobisend.dk
Avatar billede tf_web Nybegynder
09. juni 2002 - 15:04 #14
jeg skal bruge en til der her projekt og I som gerne vil skal være seriøse !!!
Avatar billede prixor Nybegynder
09. juni 2002 - 15:06 #15
prøv at log ind på dit system med

'or'1'='1

i password og i navn.,. :)
Avatar billede tf_web Nybegynder
09. juni 2002 - 15:20 #16
ups kæmpe fejl, så det lavet !
Avatar billede martin- Nybegynder
09. juni 2002 - 17:12 #17
Dit webbureau lider et par knæk allerede fra starten. Hverken ASP eller HTML er programmeringssprog og derfor programmerer du heller ikke i dem.

En anden ting er, at du tilsyneladende ønsker samarbejde med -michael- der åbenlyst laver løsninger på 2-3 timer. Lidt skræmmende. Så er der Jens der benytter Access som database. Det virker udadtil ikke som et særligt professionelt team, men det er selvfølgelig også mere en diskussion på holdninger.

En anden ting er, at dit website er lavet med Frontpage. Frontpage har det med at generere en helvedes masse ubruelige kode, som aldrig har set skyggen af en W3C-validering.

Dette er en kritik som jeg håber i behandler konstruktivt, og skal således ikke ses som et personangreb, selvom det godt kan virke som et forsøg på at gå efter manden i stedet for bolden.

# Martin
Avatar billede tommyf Nybegynder
09. juni 2002 - 17:22 #18
Jeg tror, at tf_web er ramt af den modsatte jantelov.

Han er ligeglad med, at han kan blive sagsøgt og komme til at betale enorme summer til advokater og erstatning. Han siger at han har kontrakter og lignende i orden... hvilket jo lige akkurat er det jeg har gjort ham opmærksom på, at han ikke har.
Han er efter min mening ikke voksen til opgaven, men han skal da være velkommen til, at forsøge.
Avatar billede tf_web Nybegynder
09. juni 2002 - 19:04 #19
tommyf <<<< du har 100 % ret i dit indlæg og påstad og jeg har også kontaktet webcode.dk om en løsning, så nu må vi hvad der sker, men jeg vidste ikke noget om webcode.dk før der blev gjort opmærksom på det herinde !

Og jeg har prøvet en lignene sag før, hvor jeg var nødsaget til slag og det vil jeg helst undgå hvis det kan...

Håber du forstår det tommyf
Avatar billede tf_web Nybegynder
09. juni 2002 - 19:06 #20
martin- <<<< programmere man ikke i asp, he he he okay du ikke helt med på det :0)

He he jeg vil se mellem finger med din påstand og bare grine inden i mig selv..... ;0) LOL - ROFL
Avatar billede tf_web Nybegynder
09. juni 2002 - 19:08 #21
tommyf - jeg ved ikke hvad du har i mood mig, men jeg vil gerne vide det ???

Jeg er seriøs bruger af eksperten og jeg vil kraftig overveje om jeg skal anmelde dig for dårlig opførsel..
Avatar billede martin- Nybegynder
09. juni 2002 - 19:16 #22
tf_web >> Nej, man programmerer ikke ASP. Hvis du vidste hvad ASP er ville du forstå, men det er åbenbart ikke tilfældet så jeg forklare den gerne.

ASP et et framework (som er lavet af Microsoft) hvori man afvikler nogle scriptingsprog, herunder f.eks. VBScript og JScript. Dermed programmerer du ikke ASP, men VBScript og JScript. Grin du bare videre...

# Martin
Avatar billede tommyf Nybegynder
09. juni 2002 - 19:23 #23
tf_web >> Efter 17 dage? Jeg har været her i 791 dage - hvilket dog ikke automatisk gør mig seriøs.

Jeg har intet i mod dig. Jeg gør dig bare opmærksom på, at du bryder loven. Derefter undrer jeg mig selvfølgelig over dit ligegyldige svar.

Du skal være velkommen til, at anmelde mig. Jeg har hele vejen gennem tråden holdt en god tone, dog synes jeg, at du virker noget arrogant i dine indlæg.
Avatar billede martin- Nybegynder
09. juni 2002 - 19:24 #24
tf_web >> Derudover aner jeg ikke hvad du vil anmelde tommyf for. Dårlig opførsel? Det ser jeg gerne du finder et eksempel eller to på.

tommyf kommer med en saglig kritik og han argumenterer for den - noget de færreste gør. Du har så muligheden at tage den til dig eller forsvare dine synspunkter.

# Martin
Avatar billede razor Nybegynder
09. juni 2002 - 19:26 #25
tf_web > Du vil ikke få noget ud af at anmelde tommyf for noget som helst. Tværtimod ville en anmeldelse i den anden retning give mere mening.
Avatar billede madd Nybegynder
09. juni 2002 - 20:27 #26
"Og jeg har prøvet en lignene sag før, hvor jeg var nødsaget til slag og det vil jeg helst undgå hvis det kan..."

Dvs. du har tænkt dig at komme og tæve os der arbejder hos WebCode.dk? :)

/ Mattias
Avatar billede dmcn Praktikant
09. juni 2002 - 20:31 #27
Uuuuh! Jeg er også bange nu - må hellere skynde mig at sige op, mens jeg har mit skind i behold! :]
Avatar billede razor Nybegynder
09. juni 2002 - 20:58 #28
bare vent tf_web; møder du op i Classensgade skal vi nok tage pænt i mod dig :)
Avatar billede dmcn Praktikant
09. juni 2002 - 21:03 #29
razor : Jeg skal altså lige have datoen at vide en dags tid i forvejen, så jeg kan komme med toget i tide. :|
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2002 - 21:05 #30
"delphi, som er et sprog til at lave selvstændige programmer i stil med word, excel, minestryger osv...."
Jeg giver 50 point til den første der kan lave et uselvstændigt program!
Avatar billede tf_web Nybegynder
09. juni 2002 - 21:12 #31
nej I har misforstået det hele... jeg vil hellere end gerne finde en løsning på det her problem og ser ikke webcode som nogen dumme nogle og jeg kan ikke forstå I er sådan over for mig ???
Avatar billede tf_web Nybegynder
09. juni 2002 - 21:13 #32
jeg vil gerne vid om nogen af jer arbejde hos webcode.dk og jeg vil gerne finde en fredelig løsning på problemet !
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2002 - 21:16 #33
"men jeg vidste ikke noget om webcode.dk før der blev gjort opmærksom på det herinde !"

http://www.dk-hostmaster.dk/faq1.shtml#29 - se punkt 3.
Avatar billede tf_web Nybegynder
09. juni 2002 - 21:21 #34
helt præcist hvad skal der til før at alle er tilfredse jeg troede at eksperten.dk var et fredeligt og behjælpeligt sted at være, men jeg har kun mødt det modsatte her...
Avatar billede razor Nybegynder
09. juni 2002 - 21:26 #35
Nu skal du ikke kaste med sten når du selv bor i et glashus - Jeg lagde ud med en pæn tone, men fik nærmest mudder smidt i hovedet.
Avatar billede madd Nybegynder
09. juni 2002 - 21:27 #36
Jeg arbejder hos WebCode.dk :)

Der er et par stykker mere, men det er op til dem om de vil "afsløre" sig selv ;)

/ Mattias
Avatar billede dmcn Praktikant
09. juni 2002 - 21:29 #37
Jeg arbejder hos WebCode.dk :)
Avatar billede tf_web Nybegynder
09. juni 2002 - 21:30 #38
razor --- det var overhovedet ikke min menin gog jeg undskylder hvis det har været tilfældet... jeg er kun ude på at få at vide om denne tone skal blive positiv - den vi har lagt for spørgsmålet-.....

ellers fed side webcode.dk
Avatar billede razor Nybegynder
09. juni 2002 - 21:35 #39
Jeg arbejder hos WebCode.dk :)
09. juni 2002 - 21:36 #40
Jeg arbejder for WebCode.dk :)
Avatar billede tf_web Nybegynder
09. juni 2002 - 21:39 #41
okay mit spørgsmål er bare stedet for alle ansatte hos webcode - jammen velkommen til og hyg jer :0)
Avatar billede madd Nybegynder
09. juni 2002 - 21:40 #42
tf_web; 'webcodes.dk' - det fangede jo opmærksomheden :)
Avatar billede kivl Nybegynder
09. juni 2002 - 21:41 #43
Jeg arbejder for WebCode.dk :)
Avatar billede tf_web Nybegynder
10. juni 2002 - 12:53 #44
jeg kan sige til alle jer herinde at vi har lavet navne forandring til noget federe !!!
Avatar billede styled.dk Nybegynder
10. juni 2002 - 18:57 #45
Ja jeg drømmer om et design bureau. Jeg bor desværre i københavn så det har vel ingen interesse?
Avatar billede tf_web Nybegynder
10. juni 2002 - 19:39 #46
styled.dk det kommer an på din alder, hvilken erfaring du har og på hvilket plan du vil lave det på ???
Avatar billede styled.dk Nybegynder
10. juni 2002 - 20:21 #47
tf_web > Kan vi tage den videre snak på enten icq eller msn ?
Avatar billede tf_web Nybegynder
10. juni 2002 - 21:06 #48
jeg er på messenger også.... søg mail@mobisend.dk
Avatar billede styled.dk Nybegynder
10. juni 2002 - 21:11 #49
Kommer du online ? :)
Avatar billede and.vang Nybegynder
15. juni 2002 - 20:09 #50
Vil lige understrege at det med W3C-standarderne altså er ret vigtigt! www.w3c.org
Avatar billede tf_web Nybegynder
16. juni 2002 - 08:17 #51
and.vang <<< hva mener du helt nøjagtigt.....
Avatar billede tf_web Nybegynder
16. juni 2002 - 13:17 #52
lukker spm
Avatar billede and.vang Nybegynder
18. juni 2002 - 14:48 #53
Ja atlså, hvis ikke du overholder disse regler, så kan der være problemer med at vise din side i visse browserer og sådan. Og så er det også rart at kunne kalde sine sider for rigtig HTML! Samvittighed og sådan...

/Anders :)

html-validator: http://validator.w3.org

html-specifikationer: http://www.w3.org/TR/html401/
Avatar billede and.vang Nybegynder
18. juni 2002 - 14:49 #54
Er du rigtig sej, begynder du på at bruge XHTML!!! Men det er der nu ikke særlig mange der gør indtil videre...deriblandt mig..!
Avatar billede tf_web Nybegynder
18. juni 2002 - 15:10 #55
dine sider har garanteret også små html fejl, bare se eksperten.dk og jubii.dk de har det og desuden er jeg begyndt på at lære c++ så xhtml vil jeg ikke gå i gang med nu...... ASP, DELPHI og C++ styrer
Avatar billede and.vang Nybegynder
18. juni 2002 - 20:23 #56
Nej de har ej!! Nogle af mine gamle har, men ikke de nyeste. Jeg vil råde dig til at overholde disse standarder, så du ikke får nogen på nakken!

/Anders
Avatar billede tf_web Nybegynder
18. juni 2002 - 22:50 #57
Hvem, skulle jeg få på nakken ???
Avatar billede and.vang Nybegynder
19. juni 2002 - 20:36 #58
Dine kunder for eksempel... Hvis de er opmærksomme på om din programmering er gennemført, så er HTML-fejl en skidt ting...bare et tip...
Avatar billede and.vang Nybegynder
19. juni 2002 - 20:38 #59
Eksperten har da godt nok mange HTML-fejl...uha dada... :)
Avatar billede tf_web Nybegynder
19. juni 2002 - 23:52 #60
ja så siger vi det, men jeg er sku ligeglad.......
Avatar billede and.vang Nybegynder
20. juni 2002 - 13:57 #61
Ja man skal da passe på med at hjælpe folk...
Avatar billede and.vang Nybegynder
21. juni 2002 - 11:51 #62
Vil lige henvise til en rigtig god artikel, der måske kan få dig på andre tanker:

http://www.gensmann.dk/writings/stilkrav/
Avatar billede tf_web Nybegynder
21. juni 2002 - 12:09 #63
Jeg er enig med dig i at der findes mange halve webdesign firmaer, men jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at det ikke bliver min skæbne...
Avatar billede styled.dk Nybegynder
21. juni 2002 - 12:16 #64
Sådan lyder  det nu ikke efter hvad du har skrevet herinde...
Avatar billede tf_web Nybegynder
21. juni 2002 - 12:22 #65
styled.dk du er ikke lige den som jeg vil høre allermest fra mere, men jeg står stadig og mangler en designer !
Avatar billede and.vang Nybegynder
21. juni 2002 - 19:04 #66
Fint, hvis du vil gøre alt for ikke at ende som sådan et taber-bureau, så bør du også følge W3C's retningslinjer!

/Anders
Avatar billede investersdk Nybegynder
27. juni 2002 - 12:45 #67
Hold da helt fast hvor er det her indslag da for plat. Kan i ikke se at tf_web ikke er en dag over 16 år. Måden han skriver og udtrykker sig på. Hvorfor spilder i jeres tid på dette platte mundhuggeri. Lad da drengen drømme. Og lad ham få de hug erhvervslivet nu engang giver hvis ikke man vil høre.
tf_web..når du engang har fået hår på drengen og ved hvad de her gutter snakker om, er jeg sikker på at du forstår betydningen af det vi andre kalder "standarder".
Avatar billede coolstar Nybegynder
15. august 2004 - 09:58 #68
Pinligt at sidde og læse dette igennem...

Folkene hos webcode.dk må virkelig være fulde af dårlig smag i munden. Razor, du er co-admin og du mener en anmeldelse den anden vej ville være bedre. Okay jeg vil gerne have begrundelsen for at TF web skal anmeldes ?

Det kunne blive rigtig interessant :)? Jeg venter...
Avatar billede razor Nybegynder
15. august 2004 - 22:03 #69
Hvad er det du synes, der er pinligt?
Avatar billede coolstar Nybegynder
15. august 2004 - 22:17 #70
jeg synes det er pinligt den måde I truer ham.
Avatar billede razor Nybegynder
15. august 2004 - 23:10 #71
Jeg tror vist lige du skal laese tingene igennem endnu en gang:

tf_web: "Og jeg har prøvet en lignene sag før, hvor jeg var nødsaget til slag og det vil jeg helst undgå hvis det kan... Håber du forstår det tommyf"

Det er en afsluttet sag og tf_web er ikke laengere aktiv paa Eksperten.
Avatar billede coolstar Nybegynder
16. august 2004 - 06:43 #72
kan man forestille sig der skulle have stået salg i stedet for slag. Fordi som jeg læser det, er det ikke slag der sku stå men salg.

men ja, jeg fandt bare spørgsmålet her ved en tilfældighed,
Avatar billede dmcn Praktikant
16. august 2004 - 20:45 #73
Lad os lige tage en hurtig analyse af sagen:
  * tf_web ejer mobisend.dk og webcodes.dk.
  * tf_web hedder Thomas Faugsted.
  * Thomas Faugsted optræder også under navnet codevision.dk på eksperten.dk: http://eksperten.dk/spm/251927 (http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?query=codevision.dk&pageid=82&action=cmsview&lang=da)
  * Og et hurtigt kig på http://eksperten.dk/bruger.phtml?navn=coolstar bekræfter hele sagen.

"men ja, jeg fandt bare spørgsmålet her ved en tilfældighed,"
Ja, og min røv er en vandscooter.
Avatar billede coolstar Nybegynder
16. august 2004 - 22:26 #74
tf web er så ikke mig... men okay...
Avatar billede coolstar Nybegynder
16. august 2004 - 22:27 #75
:P
Avatar billede coolstar Nybegynder
16. august 2004 - 22:27 #76
kæft det er sku en gammel bruger så... kan faktisk ikke engang huske det her.. derfor jeg var i tvivl og ikke mente det var mig... sorry...

hvad endte sagen egentlig med ?