Avatar billede planetdb Nybegynder
08. juni 2002 - 09:29 Der er 5 kommentarer

makefile under RedHat 7.2...

Jeg er desværre kommet til at slette nogle filer(under installation/redigering af noget SSL)..

Kan jeg på nogen måder lave en slags "recovery" eller en tilbagevendelse af de slettede filer? Jeg har bemærket en "makefile" fil i mappen hvor filerne var placeret, og så er det jeg muligvis vil tro at den kan udføre det job..?

Håber nogen kan hjælpe..
Avatar billede gathond Nybegynder
08. juni 2002 - 11:47 #1
jeg tror ikke din Makefile kan hjælpe dig hvis du har slettet nogen af filerne, men hvis du ved hvilken pakke filerne tilhørte så kan du jo geninstallere denne.
Avatar billede planetdb Nybegynder
08. juni 2002 - 14:57 #2
>> gathond

Netop den tanke slog mig også, men da jeg så kiggede i indholdet af den påtalte "MakeFile" så bemærkede jeg at det præcist var det indhold som den/de forige file(r) indeholdte.

Jeg skal bare finde en måde at "execute" filen på. Kan du umiddelbart huske hvilken kommando som benyttes til at "slette/fjerne" en *.rpm pakke med, nu hvor vi snakker om dette?
Avatar billede planetdb Nybegynder
08. juni 2002 - 15:02 #3
>> gathond

Jeg kom selv lige i tanke om det. så nevermind! :) (rpm -e *.rpm)
Avatar billede gathond Nybegynder
08. juni 2002 - 20:58 #4
nej, kender intet til rpm, udover at jeg mener deres koncept er lettere defekt :)
Avatar billede duca Nybegynder
08. juni 2002 - 23:05 #5
du kan måske "nøjes" med at lave en rpm -u for at opdatere de rpm pakker du mangler/har fået slettet (så slipper du for afhængigheds-shit hvis du skal afinstallere først)