Avatar billede cybermike Nybegynder
07. juni 2002 - 15:27 Der er 5 kommentarer

IPv6 routing on OpenBSD

Nogen der kan hjaelpe mig med at faa det til at spille?

Jeg koerer 3.1
Avatar billede signout Nybegynder
07. juni 2002 - 17:42 #1
Hvad har du prøvet indtil videre? Hvor meget har du til at fungere?
Avatar billede cybermike Nybegynder
08. juni 2002 - 01:25 #2
Ipv6 koerer paa selve routeren as in, jeg kan pinge ipv6 adresser paa internettet.

Mit problem er saa et kaste det videre til resten af nettet. Den klient jeg gerne vil have paa koerer linux.

Jeg kan fra linuxmaskinen pinge openbsd boksen men ikke ud paa nettet.

Jeg har proevet en masse for at faa den til at route men intet har virket.

  Mike
Avatar billede sv Nybegynder
09. juni 2002 - 12:17 #3
hmm..
er der ikke noget rc.conf i openbsd ? på freebsd sætter man ipv6_gateway_enable="YES" i rc.conf (må tilstå at jeg absolut intet kender til openbsd) :)
Avatar billede cybermike Nybegynder
10. juni 2002 - 13:41 #4
Jeg har aktiveret ipv6 forwarding men der er saa mange andre tvivlsspoergsmaal. Jeg har hoert folk sige at default route ikke virker i linux.

Jeg skal saette interfaces op paa alle maskiner og jeg har ingen annelse om hvordan jeg faar det til at passe med min /48'er jeg har arbejdet med det i 4 uger nu og det er ikke fordi jeg er dum min erfaring med alm. routing er bare ikke saa stor.

Jeg hoerer folk sige at det er simpelt og hvad ved jeg, men tydeligvis kan/vil ingen hjaelpe mig.

Haaber nogen her kan klre det.

      Mike
Avatar billede hejberg Juniormester
02. august 2011 - 13:17 #5
hej

du skal spørger din udbyder og de køre IPv6 før du bruger det

fordi nå du køre med IPv6 laver den en forspørelse ud til din router fra din udbyder og hvis du ikke har IPv6, på dit udstyr kan din hastighed blive dårlig der har jeg selv problemmer med hos TDC.

Hilsen Hejberg