Avatar billede bioz Nybegynder
06. juni 2002 - 16:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

w98 klienter kan ikke åbne nogle sites, men w2k serveren kan.

Netværk:
1 X W2K Server, multihomed, DHCP (gateway, dns)
3 X W98 klienter.
DHCP tildeler IP og min ISP's DNS'er.

Problem:
Netværket fungerede umiddelbart ok indtil jeg opdagede at klienterne ikke kunne se visse hjemmesider som serveren sagtens kan se. Eks. kan alle se "www.yahoo.com" imens klienterne ikke kan se "www.yahoo.com/r/de (de.yahoo.com)"
I klienternes browser står der "Websted fundet, venter på svar" -> "Siden kan ikke vises".

Hvad er det lige der går galt???

MVH
BiOZ
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
06. juni 2002 - 17:18 #1
Bruger du Win2k indbyggede DHCP?
Avatar billede bioz Nybegynder
06. juni 2002 - 23:28 #2
Ja jeg gør.
Avatar billede bioz Nybegynder
01. januar 2003 - 21:19 #3
closing...