Avatar billede henrik Nybegynder
01. august 2000 - 13:40 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

CD BRÆNDER -> LAVER KONSTANT FEJL!?!?

Hvad kan jeg gøre?

Min HP 9330 brænder får næsten altid min pc (P2 550mhz, 128MB RAM) til at gå ned!

Selv når jeg brænder med 1 x hastighed går det hele istå efter et stykke tid?!?! DET ER FUCT!!!

Er der nogen som kender til problemet og kan løse det???
Avatar billede el_gnu Nybegynder
01. august 2000 - 13:44 #1
Bruger du computeren imens du brænder?

Hvis du gør kan problemet skyldes buffer underruns, men det burde ikke få din comp. til at gå i stå.
Avatar billede henrik Nybegynder
01. august 2000 - 13:48 #2
NEJ, jeg er begyndt at holde mig så langt fra computeren som muligt når den brænder og ingen andre programmer får lov at være åbne....
Avatar billede kagearm Nybegynder
01. august 2000 - 13:49 #3
hvad for et program bruger du ??

du kan jo prøve at hente en update til dit program!!

du kan jo også prøve at hente en ny frimware til din brænder på http://firmware.com.bi/

//kasper
Avatar billede speedy Nybegynder
01. august 2000 - 14:05 #4
Jeg havde samme problem med min Creative CDRW 4424, men fandt så ud af at det var p.g.a at jeg brændte data fra mit D-drev, der åbenbart kun kunne levere data med 2x speed. Dette fandt jeg ud af v.h.a et program der kunne udregne det. Jeg kan ikke huske hvad det hed :(

Men siden du siger at du har prøvet med 1x hvor den stadig gik ned, kan jeg ikke se hvad der er galt. Men jeg ville lige dele mine erfaringer.

/SpEeDy
Avatar billede henrik Nybegynder
01. august 2000 - 15:15 #5
Jeg bruger det program som fulgte med da jeg købte brænderen. (Easy CD Creator). Det er næsten helt nyt!
Avatar billede trs Nybegynder
01. august 2000 - 15:57 #6
Hvis du har tålmodighed til det, så sæt den til at smide det over på harddisken først (tager dobbelt så langt, til gengæld går det stort set aldrig galt)
Avatar billede krusell Nybegynder
01. august 2000 - 16:05 #7
Ellers prøv at få fat på Nero burn.
Jeg havde også problemer med Easy CD creator (selvom det egentlig burde virke godt nok??), men de hold op da jeg gik over til Nero burn.
Og ellers så ja, læg det over på harddisken, det tager ikke helt dobbelt så lang tid og du kan måske så slippe for comp-sammenbrud

krusell
Avatar billede denboj Nybegynder
01. august 2000 - 17:09 #8
Det er min erfaring at nogen ting bare ikke vil brændes uanset hvad i alverden man stiller op.
Men jeg må indrømme at jeg har haft langt færre problemmer efter at jeg skiftede fra easy cd-creator til nero 4.0 -

Forøvrigt havde jeg på et tidspunkt kæmpe poblemmmer fordi jeg havde instaleret to forskellige brændeprogrammer.
Avatar billede njp Nybegynder
01. august 2000 - 17:39 #9
Stop aktive tasks som f.eks.:
- Virusscanner
- Detector til scanner \"låg\"
- Microsoft Fast Find
og lignende
Brug f.eks Microsoft KernelToys til at detektere de tasks der \"stjæler\" ressourcer fra brænderen.
Avatar billede henrik Nybegynder
01. august 2000 - 17:46 #10
Jeg brænder kun fr HD\'en, hvor finder jeg KernelToys, Nero m.m.?
Avatar billede njp Nybegynder
01. august 2000 - 18:37 #11
KernelToys findes på microoft.com
Avatar billede njp Nybegynder
01. august 2000 - 18:38 #12
Sorry
KernelToys findes på microsoft.com
Avatar billede denboj Nybegynder
01. august 2000 - 18:42 #13
Mon ikke du mener Kernelsoft findes på www.microsoft.com he he
Avatar billede njp Nybegynder
01. august 2000 - 19:05 #14
OK denboj, men jeg havde overladt lidt tænkning til DIG
Avatar billede denboj Nybegynder
01. august 2000 - 19:59 #15
he he
Avatar billede rebecca Novice
02. august 2000 - 00:04 #16
Nero finder du på www.ahead.de
Mvh.Rebecca
Avatar billede goulduck Nybegynder
02. august 2000 - 23:01 #17
Nogle gange kan Overclocking give underlige reslutater ... så medmindre at du har skrevet forkert, så har du en overclocket Pentium 2 ... da Pentium 2 kun er blevet lavet op til 450 MHz .. :O)
Avatar billede henrik Nybegynder
04. august 2000 - 12:02 #18
Jeg har skrevet forkert, jeg har en Pentium 3. UPS!!!
Avatar billede blakoe Nybegynder
04. august 2000 - 14:59 #19
Alle mine problemer med HP-brænder forsvandt, da jeg ændrede brænderdrevet fra at køre UDMA til DMA.
Prøv lige den.
Avatar billede powell Nybegynder
24. august 2000 - 13:59 #20
Prøv og sæt brænderen på egen IDE controller...

Så brænderen bliver master og sider på anden IDE end hvor du henter data!
Avatar billede el_gnu Nybegynder
18. september 2000 - 20:38 #21
er problemet løst?
Avatar billede powell Nybegynder
24. september 2000 - 10:52 #22
er problemet løst?
Avatar billede denboj Nybegynder
24. september 2000 - 13:45 #23
er problemet løst?
Avatar billede krusell Nybegynder
24. september 2000 - 18:43 #24
er det?
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. september 2000 - 21:42 #25
er problemet løst?

hæhæ
Avatar billede henrik Nybegynder
12. oktober 2000 - 00:03 #26
Nero virker!