Avatar billede honning Nybegynder
05. juni 2002 - 10:24 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

hvilken cd ripper (cd -> mp3)

Jeg mangler en cd ripper så jeg kan få taget en backup af alle mine cd'er. Jeg har kun et krav til den: Jeg gidder ikke at skulle indtaste alle kunstnerne, albums og sange, så den skal selv kunne finde alle de oplysninger på nettet (cddb eller hvad det nu hedder). Det skal være ligesom winamp, der genkender cd'en når man sætter den i drevet.

Er der nogen der kan anbefale en god en ??
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2002 - 10:27 #1
Brug "CDex". Den kan det hele. Finder lige et link...
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2002 - 10:28 #2
Avatar billede honning Nybegynder
05. juni 2002 - 10:34 #3
Hmm, der er problemer med mit cdrom drev der vist ikke er ATAPI. Kan det være fordi at jeg kører med Win XP ??
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2002 - 10:36 #4
"great ODBC,CDDB or whatever its called for finding titles & track's"
"Even the CDDB works trough a proxy server. "
"fully functional CDDB access system. "
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2002 - 10:36 #5
Har du prøvet programmet?
Avatar billede honning Nybegynder
05. juni 2002 - 10:39 #6
Programmet kan ikke finde mit cdrom drev.. Den brokker sig over at det ikke er et ATAPI drev... Er det fordi at jeg køre med Win XP ??
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2002 - 10:41 #7
Jeg kender flere der bruger programmet på XP, så det skulle ikke være det...

Kan programmet slet ikke starte, eller hvornår kommer fejlen?
Avatar billede honning Nybegynder
05. juni 2002 - 10:45 #8
Når jeg starter det kommer der en messagebox op der fortæller at jeg bliver nød til at installere ASPI drivere. Så starter programmet op, men jeg har ikke mulighed for at vælge et cdrom drev..
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2002 - 10:45 #9
Et andet program jeg har brugt er Audio Catalyst:

http://download.com.com/3000-2140-914386.html?tag=lst-0-1

Ellers Prøv evt. de andre programmet på markedet, dem har jeg dog ingen erfaring med:

http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=cd-rip&tg=dl-2001
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2002 - 10:46 #10
hmm, det har jeg aldrig hørt om. Det kan jeg nok ikke hjælpe dig med. Hvilket cd-romdrev har du?
Avatar billede honning Nybegynder
05. juni 2002 - 10:48 #11
Jeg aner ikke hvilket mærke mit cdrom drev har. Det sad bare i da jeg købte computeren.
Avatar billede prodic Mester
05. juni 2002 - 10:50 #12
MusicMatch - prøv det.
Avatar billede halifax Nybegynder
05. juni 2002 - 11:09 #13
CDRunner kan alt det, du be'r om
http://www.cdrunner.com/ eller www.cdrunner.net