Avatar billede martin_n Nybegynder
05. juni 2002 - 09:17 Der er 7 kommentarer

ram

jeg har lige sat nye ram i min comp (ikke den her).. men når jeg tænder den op så siger den bare en bip lyd og vl ikke tænde op...
Avatar billede dennerg4 Nybegynder
05. juni 2002 - 09:20 #1
hmm, Måske Virus... Har lsev haft det sådan efter jeg sat ram i ..
Avatar billede peet-49 Novice
05. juni 2002 - 09:21 #2
Er du sikker på, at de vender rigtigt. Load bios default.
Avatar billede martin_n Nybegynder
05. juni 2002 - 09:23 #3
ja de sidder rigtig i...
Avatar billede peet-49 Novice
05. juni 2002 - 09:31 #4
Der er en mulighed på dit bundkort, der hedder clear cmos, normalt en jumper lige i nærheden af batteriet, sæt den over på det andet sæt ben i ca fem sekunder, og flyt den tilbage igen, start defetr maskinen igen.
Avatar billede pentium4 Juniormester
05. juni 2002 - 13:06 #5
peet49 -> Hvordan skulle man kunne vende ram'ne forkert??? Der er jo et hak i dem så du netop ikke kan vende dem forkert!!!
Avatar billede toocool Nybegynder
05. juni 2002 - 13:30 #6
1: DIne ram kan være def. Har du mulighed for at prøve med en anden ram-blok?

2: Kan du have fået ram til en forkert hastighed? Ikke alle ramblokke kan køre både 100 og 133 Mhz. Det ville hjælpe lidt at vide hvilket system du bruger....
Avatar billede peet-49 Novice
05. juni 2002 - 17:23 #7
pentium4>> jeg har set utallige gange, at ram ikke har vendt rigtigt, de kontrollerer ikke om begge siger er i hak. Og loader de bios default er rammene sat til 100Mhz.