Avatar billede jdr_lundgren Nybegynder
04. juni 2002 - 22:44 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

ISDN fra TDC

Som overskriften siger har jeg ISDN fra TDC, og er rimelig træt af det! Hver time logger modemet selv af nettet, hvilket er yderst irriterende :(
Nogen der kender svaret på mit problem ? :D *håber*

Iøvrigt overvejer jeg at skifte til ADSL eller Sonofon antenne inet!? nogen der ligger inde med erfaring eller lignende (godt,skidt...)? har kigget lidt på internetguide, men det er bedre at høre om erfaringer!!

Avatar billede manon Nybegynder
04. juni 2002 - 22:58 #1
Hvis du gerne vil surfe om dagen og din internetregning overstiger 300.-/måned, så burde du skifte til ADSL.

Hvis du kan, så vil jeg anbefale Tiscali/Cybercity ADSL Routerløsning på 256/128 kb.
Det er nemt og hurtig at gå til.

Nu hvor du siger at den logger dig af - prøv at tjek din Outlook Express og se om der er flueben i "Afbryd forbindelse efter modtagelse/sending af mail" som du finder under Indstillinger>Forbindelse
Avatar billede jdr_lundgren Nybegynder
04. juni 2002 - 23:02 #2
Jeg bruger slet ikke Outlook Express :(

Tjekker lige om Tiscali og cybercity har servere stående i hørsholm :P
Men tak for hjælpen
Avatar billede manon Nybegynder
04. juni 2002 - 23:15 #3
lundgren > så tjek nogle af dine andre programmer som evt. kommunikere vha. nettet og se om de måske lukker og slukker efter 60 min.

Men måske er det også TDC der automatisk lukker - for tænk nu hvis man havde glemt at slukke  *GG*
Avatar billede jdr_lundgren Nybegynder
04. juni 2002 - 23:31 #4
Har prøvet kun at køre med ICQ og IE 6, men med samme udfald :(
Iøvrigt er TDC support ikke særlig hjælpsomme...har ringet

Kan det være at der er virus som JS.seeker der ligger sig i IE6 og andre programmer som bruges til browse inet ? I såfald kan i så ikk' lige komme med en link til en online virus scanner...på forhånd tak
Avatar billede manon Nybegynder
04. juni 2002 - 23:39 #5
lundgren >>
har du ikke et antivirus ?? Kan du så komme ned til din lokale PC pusher og se om få købt en Norton 2002 eller lign *s*

Nu ved jeg godt at rigtige mænd ikke laver backup, meeeenn.... det vil ske før eller siden at du vil få en virus via mail og den vil slette al din data.

Ja - måske har du et eller andet program der kører online - dwload evt. Zonealarm (en gratis og god firewall) på www.zonelabs.com og så vil du kunne se hvilke programmer der kommunikere med nettet + at du vil få en god firewall.

Online virus scan:
prøv http://www.pandasoftware.com/activescan/activescan.asp?Language=2&Country=52&Partner=14&Ref=DK-PR-AS-107 eller http://housecall.antivirus.com/
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2002 - 08:51 #6
Hvordan er problemet kommet?? (hvis du kan huske det). Var det da du installede et program? Hvis du har muligheden så prøv at sæt modemet til en anden computer. Hvis det er Lasat Speed 2 modem, så prøv at updater det. Så skal du bare benytte de nomale indstillinger, fabriks-indstillinger. Update kan findes på¨http://www.eicon.com/worldwide/default.htm
Avatar billede jdr_lundgren Nybegynder
05. juni 2002 - 14:10 #7
Har et ZyXel omni.net LCD modem, hvor jeg har hentet den nyeste driver til XP!

Ingen Virus...heldigvis :D

Jeg er bange for at må leve med det indtil jeg anskaffer mig fast inet...
Takker for hjælpen
Avatar billede jdr_lundgren Nybegynder
05. juni 2002 - 14:12 #8
manon>>> lig lige et svar...selvom mine problemer ikke er blevet løst, har du været hjælpsom! :P
Avatar billede manon Nybegynder
05. juni 2002 - 16:41 #9
takker ..
Og jeg håber du har fået købt et antivirus program - nu om dage kan man ikke leve uden ;-)