Avatar billede foo_baa Nybegynder
03. juni 2002 - 22:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

tutorial + mail

Hej
Er der nogen der kender til en god tutorial - da jeg skal til at lave et mailprogram i Java ????
Foo_baa
Avatar billede komp Nybegynder
03. juni 2002 - 23:06 #1
Avatar billede foo_baa Nybegynder
03. juni 2002 - 23:09 #2
Det var nu en tutorial i at lave et mailprogram - Java kan jeg godt finde ud af :)
Avatar billede komp Nybegynder
03. juni 2002 - 23:28 #3
hvis du skal lave et mailprogram, så skal du nok kigge på smtp og pop3 protokollerne på www.w3.org. Det er jo ikke så svært at lave et mailprogram, det svære er jo nok kommandoerne til mailserveren.
Avatar billede carstenknudsen Nybegynder
04. juni 2002 - 07:30 #4
Hvor meget skal du selv lave? Der findes en
udvidelse af Java api'en der laver en hel
del af arbejdet for dig. Den kan findes på
http://java.sun.com/products/javamail/
Avatar billede jword Nybegynder
04. juni 2002 - 08:44 #5
Jeg tror ikke han finder hverken pop3 eller smtp rfc´erne på w3. Prøv at kigge på http://www.rfc-editor.org/ istedet.