Avatar billede lyders Nybegynder
02. juni 2002 - 22:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Boot af linux

Jeg har lige installeret redhat 7.3, og valgt at kreere en bootdisc. Mit problem er bare at når jeg booter på denne er det sidste fornuftige den skriver "loading vmlinuz" hvorefter jeg får en Boot failed - replace disc... Det siger godt nok også at den vil boote fra hda7 hvor / ligger... men jeg har valgt at placere boot delen som hda5.... er det derfor det går galt? Eller er jeg så uheldig at min diskette er i stykker?

Nogen der kan hjælpe mig videre herfra så jeg kan komme tilbage til min limux :)
Avatar billede technohead Nybegynder
03. juni 2002 - 02:09 #1
det her er min syslinux.conf fil fra min boot disk:

default linux
prompt 1
display boot.msg
timeout 100
label linux
    kernel vmlinuz
    append initrd=initrd.img  root=/dev/sda5

<------------------------------------------------------>
som du ser er min root "7" placeret på partitionen /dev/sda5 som er min SCSI disk.. du skal formenltigt bare rette den del til /dev/hda5 hvor du siger din boot del skulle være
altså en linie der ender i noget lign. med:

                  append initrd=initrd.img  root=/dev/hda5
Avatar billede lyders Nybegynder
30. juli 2002 - 17:03 #2
fik det til at virke på anden vis :-)

Lukker spm.