Avatar billede aezay Nybegynder
02. juni 2002 - 21:11 Der er 3 kommentarer

S.M.A.R.T. er ikke Smart!

Hver gang min computer starter siger den der er en SMART failure på min Western Digital, og jeg skal udskifte den, hvergang bliver jeg bedt om at trykke F1!

Mit bundkort er ASUS A7A266 med den nyeste BIOS,
hvori SMART monitoring *er* slået fra.

Hvordan får jeg BIOS til ikke at vise denne irreterende besked hvergang jeg starter min spand!
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
02. juni 2002 - 21:17 #1
SMART giver fejlmeddelser hvis den kan regne ud, at der er en fejl på vej, så det er din harddisk

det kan fjernes inde i biosen

Hvad for en bios har du?
Avatar billede francke Nybegynder
02. juni 2002 - 21:24 #2
I bios under main går du primary master og disabler SMART monitoring!
Avatar billede aezay Nybegynder
07. juni 2002 - 21:31 #3
Jeg ved at godt at det kan slåes fra inde i BIOS, det har jeg også gjort men den brokker sig stadig!
Jeg har en ven men det samme problem, både hans og min harddisk skriver/læser lige så godt som da de blev købt!
Jeg downloadede et SMART program der kan aflæse en masse informationer omkring SMART, en at de punkter har en værdi på 1, jeg tror den burde ligge på 100 eller deromkring.