Avatar billede luskebuks Nybegynder
01. juni 2002 - 16:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kun lyd i front højttalerne

Jeg har lige købt et nyt højttalersæt til min comp. Det er et der hedder FPS 1600 fra Creative. Men når alt er koblet op til mit lydkort, er der stadig kun lyd i mine fronthøjttalere. Mit lydkort er et Soundblaster PCI512 og jeg kører WIN 2000PRO.
Er der noget specielt jeg skal aktivere, for at der kommer liv i mine baghøjttalere?
Avatar billede runeevers Nybegynder
01. juni 2002 - 16:26 #1
Hmm, skal dit lydkort ikke understøtte sorround sound?
Avatar billede luskebuks Nybegynder
01. juni 2002 - 16:28 #2
jo, det gør det også. Jeg har også aktiveret surround funktionen inde i kontrolpanelet, men der er stadig ingen lyd i skidtet.
Avatar billede luskebuks Nybegynder
01. juni 2002 - 16:30 #3
Og jeg har også opdateret min driver...
Avatar billede techno_dk Nybegynder
01. juni 2002 - 16:34 #4
som jeg nu husker det understøtter sb pci512 kun virtuel sourround sound. Hvis du skal have det til at funke med dine højttalere skal du ud og have fat i noget som soundblaster live.
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2002 - 16:36 #5
Jeg har nogle andre højtalere og et andet lydkort, og der er ikke lyd i allesammen, hvis ikke jeg sætter indstillingerne til 2 højtalere. Når jeg så vil se en DVD skal jeg sætte den til 4 højtalere. Det kunne du jo prøve at eksperimentere med, hvis ikke du har gjort det.
Avatar billede luskebuks Nybegynder
01. juni 2002 - 16:39 #6
jeg afviser Techno, fordi at der står på både kassen til mit lydkort, samt på kassen til højttalerne, at SB PCI 512 understøtter surround...
Avatar billede luskebuks Nybegynder
01. juni 2002 - 16:42 #7
problemet er løst... jeg sku' bare sætte indstillingen til Kvadrofonihøjttalere... Underligt.. Nå, men nu funker det da.... ;)
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2002 - 16:43 #8
Det var da godt du fik et hint til at se i indstillingerne :-)