Avatar billede invisibleman Nybegynder
01. juni 2002 - 15:59 Der er 16 kommentarer

GeForce 2 MX 200 viser kun B/W på TV-out ?

Jeg købte for nogle uger siden et Creative GeForce 2 MX 200 kort, med S-VHS TV-out stik *juble*.

Jeg købte et S-VHS kabel (5m) og en S-VHS/Composite til SCART adapter.

Selve TV-out funktionen VIRKER... jeg kan se billede og det hele på TV'et, men det er i sort/hvid :(

Så jeg tænkte at output formatet måske stod til NTSC, hvilket det vist egentligt også gjorde, så back to Denmark PAL-B. Men det hjalp ikke en disse :(

Jeg sad i forgårs og prøvede *alle* billedformater der var på listen, og ingen af dem kunne bruges.

Jeg har prøvet at sætte SCART stikket igennem:

VIDEO-DVD-TV
DVD-TV
VIDEO-TV
TV

så *alle* muligheder for at det var enten min video eller DVD afsp. der laver kage, *er* elimineret.

De seneste drivere fra nVidia *er* installeret til kortet.

Hvordan får jeg farver på skidtet ?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
01. juni 2002 - 17:07 #1
dit tv skal understøtte s-vhs, når du bruger det kabel
ellers så skal du bruge komposit-kablet
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
01. juni 2002 - 21:06 #2
Der er íkke mange tv'er idag der udnerstøtter s-vhs i farver, har grafikkoret ikke en composite ud?
Avatar billede m_damon Nybegynder
01. juni 2002 - 21:58 #3
havde samme problem med samme kort. indtil jeg fandt ud af at det var kablet som ikke virkede selvom det var helt nyt og virkede hos mine venner! så jeg ville råde dig til at låne et kabel af en du kender og se om det kan få det til at virke.
Avatar billede hapseren Nybegynder
02. juni 2002 - 17:41 #4
Hvis du køber et lidt dyrere TV så har de fleste en indgang (S-VHS) som både kan tage PAL og NTSC.

Dit Composit udgangssignal på dit kort kan du formentligt ændre til PAL og derved få det vist i farver.

Det kan som damon siger også være at et af benene på stikket er knækket og derved ikke viser farver.
Avatar billede sshenriksen Nybegynder
02. juni 2002 - 22:47 #5
Det nemmeste ville være at køre den ind igennem videoens scartstik. Så skulle det faktisk bare køre på AV kanalen på TV. Hvis dette stadig giver B/W tryk på AV knappen igen :)

Har selv haft samme problem

Sune
Avatar billede hapseren Nybegynder
02. juni 2002 - 23:30 #6
Det gælder kun hvis videoen har en indbygget decoder (hvilket de fleste faktisk har).

Men faktum er at du med et composit kabel (eller ganske alm. Phono) kan få farver på ved at forbinde det direkte til TV fra TV-out på Gfx kortet.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
03. juni 2002 - 15:47 #7
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. juni 2002 - 15:48 #8
nemlig - så virker det bare :0)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. juni 2002 - 15:49 #9
svar ;0)
da jeg lige ku se jeg var den første til at forslå det :0)
Avatar billede invisibleman Nybegynder
03. juni 2002 - 15:53 #10
metal_hansen: Det der er ikke et S-VHS 2 Composite "led". Det er et SVHS til SVHS med farver, "led"
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. juni 2002 - 15:55 #11
nå for s****** - sorry
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. juni 2002 - 15:57 #12
men for mig ser det da ud til at det bare er et 'alm' svhs til composite?!
Avatar billede jessh Nybegynder
03. juni 2002 - 21:42 #13
der er 2 ben på scartkablet der skal forbindes,hvis fjernsynet ikke kan tage SVHS, kan desværre ikke huske hvilke ( måske 1 og 5 ??)
Avatar billede jessh Nybegynder
03. juni 2002 - 21:45 #14
ellers prøv http://hwb.sunsite.dk
Avatar billede invisibleman Nybegynder
05. juni 2002 - 16:48 #15
metal_hansen: Kig nærmere på billedet ... det ER et SVHS-SVHS stik .. det er nok bare et "cross-over" hvor to ledninger er byttet rundt eller noget ..
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 02:57 #16
lukketid?!