Avatar billede tzr Nybegynder
30. maj 2002 - 13:52 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Flytning af systemfolder

Jeg kører WinXp, og jeg vil gerne have flyttet Program Files fra mit C Drev til F. Hvordan gør jeg det ? og kan det evt. også gøres med Documents and Settings ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. maj 2002 - 14:05 #1
det kan du ikke umiddelbart gøre uden at det går ud over programafviklingen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. maj 2002 - 14:06 #2
i Documents and Settings ligger der vigtige oplysninger om Administrator og brugere, så det lader sig heller ikke umiddelbart gøre.
Avatar billede komp Nybegynder
30. maj 2002 - 14:14 #3
Hvis det er på grund af pladsmangel kunne du eventuelt gøre dit c-drev større ved hjælp af partition magic(Eller en ren installation).
Avatar billede resten Nybegynder
30. maj 2002 - 14:38 #4
Der er mange måder at gøre ang plads mangel spørg løs hvis det er det som er problemet også uden brug af PM.
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. maj 2002 - 14:42 #5
resten> men spm. gå på om det kan lade sig gøre at flytte ovennævnte mapperne, det kunne nemlig være interessant ;o)
Avatar billede tzr Nybegynder
30. maj 2002 - 15:44 #6
jeg kan ikke bruge partition magic da det er det eneste drev der ligger på den harddisk, så det hele skal fysisk flyttes fra en hd til en anden. Der må da være en måde det kan gøres på. Altså der er så mange andre folders man kan flytte

retaxes << ja, det kunne nemlig være meget interresant :)
Avatar billede resten Nybegynder
30. maj 2002 - 16:10 #7
Jeg kan ikke finde noget desvære.
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. maj 2002 - 16:56 #8
almindelige datafoldere kan man udmærket flytte, men programmer er registreret i basen og det vil tage temmelig lang tid at rette de nye positioner ind.

Jeg mener at Norton Utility eller lignende kan flytte en mappe, men Dokument and Settings er aktiv når systemet kører, så den bliver der problemer med.
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. maj 2002 - 16:58 #9
prøv at se hos Symantec (Norton) her http://www.symantec.com/product/index_homecomp.html
Avatar billede mcp Nybegynder
31. maj 2002 - 00:00 #10
Det du ønsker kan IKKE lader sig gøre med mindre at du har lyst til at om konfigurere en meget stor del af din registrerings database mange af de default funktioner i Windows er installeret i programmer/program files og kan ikke konfigureres uden en Hex lomme regner, så god tur...!
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2002 - 00:11 #11
tror også det var noget i den stil jeg formulerede det ;o)
Avatar billede resten Nybegynder
31. maj 2002 - 08:51 #12
Ditto og jeg kunne ikke finde noget på nettet.
Avatar billede tzr Nybegynder
16. juni 2002 - 17:39 #13
okay, det må jo så være det. Jeg takker for hjælpen
Avatar billede resten Nybegynder
16. juni 2002 - 18:26 #14
:-)