Avatar billede oersted-pedersen Nybegynder
29. maj 2002 - 09:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HD kabel ?

Halløjsa.
Jeg har lige erhvervet mig en ny HD.
Der fulgte ikke kabel med.
Jeg kører med 3 HD's og den skal erstatte min gamle maxtor på kun 8 GB og jeg påtænker c'føli' bare at bruge kablet fra den.
Den nye HD er en Maxtor 80 GB, dog kun en 5400, da den bare skal bruges som lager. Der skal ikke køres noget aktivt fra den.
På trods af det blev jeg alligevel nysgerrig om hvilken betydning det har for hastigheden og mængden af data der kan transporteres via kablet.
Findes der forskellige typer HD kabler og i så fald, hvad skal man kigger efter ? -jeg sys' ikke der står noget entydigt på selve kablet.

Pft.
c(",)

Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. maj 2002 - 09:55 #1
der findes ATA33 kabler
og ATA66/100
og ATA133

hvad har du af bundkort?
Avatar billede maelms Nybegynder
29. maj 2002 - 10:16 #2
ATA 33 kabler har 40 ledere og ata66/100/133 har 80 ledere (mindre støy og interferens). Din hardisk kan godt være ata66 eller mere selv om det er en 5400. Prisen er ganske lik.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. maj 2002 - 10:20 #3
tror det er en ATA100 eller ATA133 du har!
Avatar billede oersted-pedersen Nybegynder
29. maj 2002 - 11:08 #4
Ok.. takker for oplysningen :)